Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη συνέχισε ανοδικά, αφού η αύξηση των υπερατλαντικών φορτίων στήριξε την αγορά. Επίσης, η ροή των σκραπ φορτίων προς τη Μεσόγειο παραμένει σταθερή. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 27-28Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 27,5-29Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 26-27Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε σημάδια κόπωσης. Έτσι, τα ταξίδια προς την Ασία παρουσίασαν αύξηση, αλλά οι υπόλοιπες διαδρομές κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο διατηρήθηκαν στα $ 26-27Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 33-34Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο παρέμεινε ενεργή, παρά το γεγονός ότι ο όγκος κλεισιμάτων ήταν περιορισμένος. Πλοιοκτήτες και ναυλωτές επέμειναν στις θέσεις τους με αποτέλεσμα αρκετές συζητήσεις να μην προχωρήσουν. Ωστόσο, όσα κλεισίματα πραγματοποιήθηκαν ήταν σε υψηλότερα νούμερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 23-24Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 27-28Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA συνέχισε να εκπλήσσει, αφού πλέον οι ναύλοι αυτής της κατηγορίας είναι στα ίδια επίπεδα με των Supramaxes. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 38-39Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 39-41Κ/ημέρα.
Στην Ασία για ακόμη μία εβδομάδα είδαμε δύο διαφορετικές εικόνες. Από τη μία από ανατολή και νοτιοανατολική Ασία διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα, καθώς ζήτηση και προσφορά ήταν σε εύθραυστη ισορροπία, ενώ αραβικός κόλπος και Ινδία συνέχισαν να καταγραφούν ακόμα υψηλότερα νούμερα. Πλέον, οι ναύλοι σ’ όλες τις γραμμές ξεπερνούν τα 30Κ. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 25,5-27Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 34,5-36Κ /ημέρα.
”and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time…”