Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε πτωτική πορεία, καθώς μπορεί να υπήρχαν φορτία fertilizers από την περιοχή, αλλά φαίνεται ότι δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν την διαθέσιμη χωρητικότητα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 26-27Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 25-26Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα, την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ η αύξηση των σταριών προς το τέλος του μήνα αναμένεται να δώσει ώθηση στην αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο αυξήθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 26-27Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28-29,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 36-38Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, ωστόσο επικρατεί αισιοδοξία ότι σύντομα θα υπάρξουν βελτιώσεις στους ναύλους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 23-24Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 27-28Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA συνέχισε στους δικούς της ρυθμούς. Η ζήτηση συνεχώς τροφοδοτείται με νέα φορτία και οι ναύλοι των Handies ανταγωνίζονται τα μεγαλύτερα πλοία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 41-42Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 45-46Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά παρέμεινε σταθερή τόσο στην Ινδία και στον αραβικό κόλπο όσο και στην Άπω Ανατολή και νοτιοανατολική Ασία. Στην Ινδία και στον αραβικό κόλπο παρακολουθήσαμε ένα power game, όπου οι πλοιοκτήτες δεν υποχώρησαν και οι ναυλωτές περίμεναν να δουν πόσο θα αντέξουν. Στην Κίνα παρατηρήθηκε μειωμένη ροή φορτίων ωστόσο η αγορά συνεχίζει στους ίδιους ρυθμούς από κεκτημένη ταχύτητα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 25-27Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 35,5-37Κ /ημέρα.
”and don’t forget to be safe and read our reports to pass time…”