Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε στασιμότητα. Έλειπαν από την αγορά νέα φορτία σκραπ τα οποία θα έδιναν ώθηση στους ναύλους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 25-26Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 25,5-26,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 25-26Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος υποχώρησε. Μπορεί να υπήρξαν περισσότερα φορτία σιτηρών, αλλά έχει αυξηθεί και ο αριθμός των πλοίων στην περιοχή, δημιουργώντας πίεση. Τα ταξίδια προς Ατλαντικό διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα, ενώ τα επίπεδα για τα ταξίδια προς την Ασία υποχώρησαν. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 27-28Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 26-27,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28-29,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 34-36Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο παρουσίασε κέρδη σε ορισμένες διαδρομές. Λόγω της εορτής της 4ης Ιουλίου στην Αμερική, η αγορά ξεκίνησε υποτονικά, όμως μέρα με τη μέρα η ζήτηση αυξανόταν. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 23-24Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 28-29,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA παρουσίασε πτώση για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Ακόμα και έτσι όμως, παραμένει η καλύτερη περιοχή ως προς τους ναύλους, όχι μόνο στον Ατλαντικό αλλά γενικότερα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 40-41Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 45-46Κ/ημέρα.
Στην Ασία, για ακόμα μία εβδομάδα παρατηρούνται μεικτές τάσεις. Νοτιοανατολική Ασία και Άπω Ανατολή συνέχισαν να δέχονται πιέσεις λόγω του μειωμένου όγκου φορτίων, ενώ Ινδία και αραβικός κόλπος προχώρησαν ανοδικά. Όλες οι διαδρομές κινούνται πάνω τα 30Κ για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, ενώ τα ταξίδια προς την Κίνα πλησιάζουν τα 40Κ. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλεισαν στα $ 24-26Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 25,5-26,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 35,5-37Κ /ημέρα.
” and don’t forget to be safe and read our reports to pass time…”