fbpx
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Άνοδος για Αμερική και Ευρώπη

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη διατήρησε τη δυναμική της, με την προσφερόμενη χωρητικότητα να είναι περιορισμένη και τη ροή scrap φορτίων συνεχόμενη. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 27-28Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 28-29Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 25-26Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος εμφάνισε πτωτικές τάσεις στις περισσότερες διαδρομές, ωστόσο τα σιτηρά προς Β. Ευρώπη και τα φορτία χάλυβα και τσιμέντου προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού κράτησαν τους ναύλους στα ίδια επίπεδα, στις συγκεκριμένες διαδρομές. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 28-29,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 26,5-27,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 35-37Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο συνέχισε ανοδικά. Υπήρξαν αρκετά νέα φορτία προς όλες τις κατευθύνσεις. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 24-25Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 31-32Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA παρέμεινε καυτή με τους ναύλους να είναι σταθερά αρκετά πάνω τα 40k. Η ζήτηση συνεχίζει να είναι υψηλή και τα πλοία να μη δυσκολεύονται να βρουν κάποια απασχόληση. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 43-44Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 47-48Κ/ημέρα.

Στην Ασία, η εικόνα η χειρότερη, αφού στις περισσότερες διαδρομές παρατηρήθηκε στασιμότητα, ενώ σε κάποιες υπήρξε και πτώση. Στον αραβικό κόλπο και στην Ινδία η κινητικότητα ήταν μειωμένη, όμως ο μικρός αριθμός διαθέσιμων πλοίων κράτησε την αγορά στα ίδια επίπεδα. Ομοίως και στην άπω Ανατολή, όμως η απουσία φορτίων από την Ανατολική Ασία ήταν εμφανής. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 19,5-21Κ /ημέρα και για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 26-27Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 23,5-25Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 35,5-37Κ /ημέρα.

” and don’t forget to be safe and read our reports to pass time…”

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ