fbpx
SUPPLY CHAIN ΘΑΛΑΣΣΑ

Η “τρελή κούρσα” στα κοντέινερ προκαλεί φόβους για υπερθέρμανση της αγοράς

Προβληματισμό προκαλεί στην διεθνή αγορά τακτικών γραμμών η ξέφρενη κούρσα που κάνει ο κλάδος ήδη από τις αρχές του τρέχοντος έτους, τόσο σε επίπεδο ναύλων, όσο και σε επίπεδο νέων παραγγελιών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue , οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς containers στην διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2021 έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, με τις εταιρείες τακτικών γραμμών να έχουν παραγγείλει συνολικά 286 νεότευκτα πλοία καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 790% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020.

Η εταιρία Seaspan βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των εταιριών με τις περισσότερες παραγγελίες καθώς έχει υπογράψει συμβόλαια για τη ναυπήγηση 40 μονάδων συνολικής χωρητικότητας 603.000 TEUs αξίας 5,04 δισ. δολαρίων.

Ακολουθεί η Evergreen που έχει παραγγείλει 22 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 348.000 TEUs, αξίας 2,80 δις. δολαρίων, αν και σε αριθμό πλοίων πρώτη όλων είναι η Wan Hai Lines από την Ταιβάν με νέες παραγγελίες για 41 πλοία, αξίας 1,41 δισ. δολαρίων η πλειονότητα των οποιων αφορά σε μονάδες μεταφορικής ικανότητας 3.000 TEUs κατά μονάδα.

Εξάλλου εξίσου εντυπωσιακή είναι και η εικόνα που παρουσιάζει η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων κοντέινερ στην οποία καταγράφονται αγοραπωλησίες αυξημένες κατά 780% το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Σε επίπεδο ναύλων τέλος οι ναυλώσεις βραχείας περιόδου έχουν εκτοξευτεί στα 45.000 δολάρια από 19.000 δολάρια που ήταν πέρυσι.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ