Μεικτές τάσεις στα Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη ενισχύθηκε με αρκετά φορτία λιπασμάτων, τα οποία υπερκάλυψαν το κενό που άφησαν τα μειωμένα φορτία σκραπ και σιτηρών. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 31-32Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 29-30Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 29-30Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος διατήρησε τη δυναμική της εξαιτίας του αυξημένου ενδιαφέροντος για ταξίδια προς την Ασία, ενώ οι υπόλοιπες διαδρομές διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 36-37Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 35,5-37Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 43-44,5Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά στον Αμερικάνικο Κόλπο παρουσίασε ύφεση ύστερα από ένα διάστημα ανόδου. Μόνο τα ταξίδια προς την Ασία κινήθηκαν θετικά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού υποχώρησαν στα $ 27-28Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 37-39Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA δέχτηκε πιέσεις, με τους ναύλους να υποχωρούν. Εξαίρεση αποτέλεσαν τα ταξίδια προς τη Δυτική Ακτή που παρουσίασαν βελτιώσεις. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 37-38Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 44-45Κ/ημέρα.

Στην Ασία, ο αραβικός κόλπος και η Δυτική Ινδία εμφάνισαν σταθερότητα, ωστόσο προβληματίζει για αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας. Η αγορά στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποστηρίχθηκε από αυξημένο όγκο φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία. Ομοίως και βορειότερα, όπου τα φορτία χάλυβα ενίσχυσαν τη ναυλαγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 29,5-31Κ /ημέρα και για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 29-30Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 29-30Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 35,5-37Κ /ημέρα.

” and don’t forget to be safe and read our reports to pass time…”