Πρώτη η Ελλάδα στη “μάχη” του ανταγωνισμού για την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Η Ελλάδα κατέχει την πρωτιά στις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων, το φετινό καλοκαίρι, χωρίς ωστόσο να έχει καταφέρει να διατηρήσει τα έσοδα που καταγράφηκαν στην τελευταία “κανονική” τουριστική χρονιά (2019).

Οι “πληγές” που έχει αφήσει η πανδημία είναι δύσκολο να ξεπεραστούν και παρά την αυξημένη κίνηση τη φετινή περίοδο, η πλήρης επάνοδος της κρουαζιέρας εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει ορισμένα χρόνια ακόμη.

Έρευνα της ναυτιλιακής πύλης MarineTraffic κατέδειξε ότι κατά το διάστημα 9 Ιουλίου – 9 Αυγούστου 2021, έφτασαν στη Μεσόγειο 467 κρουαζιερόπλοια (χωρητικότητας άνω των 49.999 τόνων), όταν τις ίδιες ημέρες πέρυσι, οι αντίστοιχες αφίξεις ήταν μόλις 43, λόγω της εμφάνισης της πανδημίας. Το 2019 τα συνολικά calls στην περιοχή ήταν 1.098.

Όπως φαίνεται από τα στοιχεία της έρευνας, τα ελληνικά λιμάνια είναι αυτά με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα στην περιοχή της Μεσογείου.

Ειδικότερα, ο Πειραιάς κατέγραψε 39 προσεγγίσεις πλοίων το προαναφερθέν χρονικό διάστημα και ακολούθησε το ιταλικό λιμάνι Τσιβιταβέκια με 37.

Έπονται δύο ελληνικά λιμάνια, η Κέρκυρα (25 προσεγγίσεις) και η Μύκονος (24 προσεγγίσεις). Τη λίστα κλείνουν το ιταλικό Μπάρι (24), η Βαρκελώνη (21), η Ρόδος (18), η Τεργέστη (18) και η Γένοβα (18).

Την αντίστοιχη περσινή περίοδο ο Πειραιάς είχε καταγράψει μόλις τέσσερα calls, ενώ το πιο δραστήριο λιμάνι ήταν η Γένοβα με οκτώ προσεγγίσεις πλοίων.

Το 2019, την ίδια περίοδο, ο Πειραιάς μέτρησε 47 calls, ενώ τα πιο δημοφιλή ελληνικά νησιά ήταν η Σαντορίνη με 57 calls και η Μύκονος με 50 calls, αντίστοιχα. Πρώτο, τότε, στη σχετική λίστα, ήταν το ισπανικό Πάλμα ντε Μαγιόρκα (92 calls).