Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη διατήρησε τη δυναμική της, καθώς η ζήτηση ήταν σταθερή ενώ η προσφορά χωρητικότητας μειώθηκε. Οδηγός της αύξησης αυτής ήταν τα ταξίδια προς την Ασία. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία ανέβηκαν στα $ 34-35,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 35-36Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρέμεινε αμετάβλητη. Υπήρξε αρκετή κινητικότητα, ωστόσο όλες οι συζητήσεις πραγματοποιήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 36-37Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 44,5-45,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στην αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου παρατηρήθηκε υποχώρηση της ναυλαγοράς, αφού ο όγκος των φορτίων ήταν περιορισμένος. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 26-27Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 35-36Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA δέχθηκε πιέσεις από τον αυξανόμενο αριθμό πλοίων. Αντιθέτως υφιστάμενη ζήτηση δεν αρκούσε για να καλύψει την προσφορά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 42-43Κ/ημέρα.
Η αγορά στην Ασία ήταν καυτή. Στο βορρά λόγω των καθυστερήσεων στα κινέζικα λιμάνια υπήρχε έλλειψη προσφερόμενης χωρητικότητας. Στο νότο είδαμε αύξηση των φορτίων από την Αυστραλία και τη νοτιοανατολική Ασία και απουσία διαθέσιμων πλοίων. Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία τα Handies απολαμβάνουν τα ίδια νούμερα με τα μεγαλύτερα Supramaxes, με αποτέλεσμα να ανταγωνίζονται για τα φορτία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή έκλεισαν στα $ 36,5-38Κ /ημέρα και για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 39-40Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 39,5-41Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 39-40Κ /ημέρα.
” and don’t forget to be safe and read our reports to pass time…”