ECSA και Μεσόγειος οδηγούν τα Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη επηρεάστηκε από τη συνολικά αρνητική πορεία του Ατλαντικού. Επίσης η ζήτηση δεν ήταν αρκετή, ώστε να απορρόφηση το μικρό αριθμό διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή. Έτσι οι ναύλοι πήραν την κατιούσα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 32,5-33,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 31,5-32,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 33,5-34,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος παρουσίασε βελτιωμένη εικόνα με πολλές επιλογές φορτίων προς όλες τις διαδρομές, αλλά κυρίως σιτηρά προς τον αμερικανικό κόλπο. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 35-36Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 43,5-44,5 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στην αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου η δραστηριότητα δεν έχει επανέλθει πλήρως, καθώς ακόμα γίνονται επισκευές στις υποδομές λόγω του τυφώνα IDA. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 18-19Κ /ημέρα και στην Ασία στα $ 27-28Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA εμφάνισε την καλύτερη εικόνα στον Ατλαντικό. Οι πλοιοκτήτες δεν δυσκολεύονταν να βρουν κάποια απασχόληση προς όλες τις διαδρομές. Ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι παραμένει μεγάλος ο αριθμός των πλοίων που μετακινούνται από το βορρά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 46-47,5Κ/ημέρα.

Στην αγορά στην Ασία συνεχίστηκε η πτώση των ναύλων σε όλες τις υπο-αγορές. Στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία σημειώθηκαν διορθώσεις στην αγορά, ωστόσο σε ορισμένες διαδρομές τα πλοία αυτού του μεγέθους ανταγωνίζονται τα μεγαλύτερα. Στη νοτιοανατολική Ασία και την Άπω Ανατολή η εικόνα παραμένει αρνητική λόγω της απουσίας φορτίων. Ωστόσο οι προβλέψεις για άνοδο της ζήτησης είναι ενθαρρυντικές. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 31,5-33Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 39-40Κ /ημέρα.

” and don’t forget to be safe and read our reports to pass time…”