Ανοδική επιστροφή για τα Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Ως προς την αγορά των Handies, η Ευρώπη βελτιώθηκε με πολλά νέα fertilizers και σκραπ φορτία. Έτσι οι ναύλοι πήραν την κατιούσα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 33-34Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 33,5-34,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος ήταν ιδιαιτέρως δραστήρια. Η προσφερόμενη χωρητικότητα ήταν περιορισμένη, ενώ παράλληλα πολλά φορτία προς τη βόρεια Ευρώπη βοήθησαν περαιτέρω την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 38-39Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 39-40Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 48-49 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία, αφού το ποτάμι του Μισισιπή επανήλθε σε πλήρη δραστηριότητα. Επίσης, η βόρεια Λατινική Αμερική απορρόφησε πολλά από τα πλοία της περιοχής. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού αυξήθηκαν στα $ 24-25Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 30-31Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA συνέχισε την ανοδική πορεία του προηγούμενου διαστήματος. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφάνισαν τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 40-41Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 49-50Κ/ημέρα.

Η αγορά στην Ασία εμφάνισε πτωτικές τάσεις στις περισσότερες διαδρομές. Ινδία και αραβικός κόλπος υποχώρησαν καθώς η προσφορά πλοίων αυξήθηκε ενώ τα φορτία παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Η νοτιανατολική Ασία δεν παρουσίασε ιδιαίτερες μεταβολές παραμένοντας στα ίδια επίπεδα. Αντιθέτως οι ναύλοι στο βορρά παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις, ως προς την τάση τους, αναλόγως τη διαδρομή. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 33-34Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 39-40Κ /ημέρα.

” and don’t forget to be safe and read our reports to pass time…”