Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε πολλά φορτία με fertilizers με προορισμό την άλλη πλευρά του ατλαντικού. Παράλληλα, η προσφερόμενη χωρητικότητα είναι μειωμένη και οι ναυλωτές θα δυσκολευτούν να βρουν κάποιο πλοίο. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια αυξήθηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 35-36,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 39,5-41Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε σταθερότητα με τις περισσότερες διαδρομές να παραμένουν αμετάβλητες. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ταξίδια μέσα στην Μεσόγειο και προς την Ασία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 37-38Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 38-39Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 39,5-41Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 47,5-48,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου φαίνεται να έχει επανέλθει σε πλήρη δραστηριότητα μετά από τις καταστροφές του τυφώνα. Η ζήτηση είναι αυξημένη κυρίως για τα ταξίδια μεγάλης διάρκειας, προς την Ασία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 24-25Κ/ημέρα και στην Ασία ανέβηκαν στα $ 33-34Κ /ημέρα.
Η αγορά της ECSA εμφάνισε αυξημένη δραστηριότητα, με πολλά φορτία προς το Βορρά και την Ασία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 40-41Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 51-52Κ/ημέρα.
Η αγορά στην Ασία παρουσίασε σταθερότητα. Ο αραβικός κόλπος και η Δυτική Ινδία προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες φάνηκαν απρόθυμοι να κλείσουν κάποια δουλειά προς την Κίνα. Στη νοτιοανατολική Ασία και στην άπω Ανατολή μπορεί οι ναύλοι να δείχνουν στάσιμοι ωστόσο το κλίμα στην αγορά είναι θετικό. Αρκετοί πλοιοκτήτες εξετάζουν την επιλογή της μετακίνησης τους προς τον Ατλαντικό. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 33-34Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 39-40Κ /ημέρα.
” and don’t forget to be safe and read our reports to pass time…”