O Αμερικάνικος Κόλπος επέστρεψε στη δράση

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε πτώση, αφού τα fertilizers δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν το κενό των σκραπ και σιτηρών φορτίων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 34,5-35,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 34-35,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 39-40,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, χάρη στα φορτία προς την Ευρώπη και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 37-38Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 38-39Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 41-42Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 47,5-48,5 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου εμφάνισε έντονη δραστηριότητα με πολλά νέα φορτία. Έτσι πολλά πλοία τα οποία θα κατευθύνονταν νοτιότερα παρέμειναν στην περιοχή βρίσκοντας κάποια απασχόληση.

Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 24-25Κ/ημέρα και στην Ασία ανέβηκαν στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA βρίσκεται υπό πίεση, καθώς η ζήτηση δεν είναι αρκετή για να απορροφήσει την αυξανόμενη χωρητικότητα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 39-40Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 49-50,5Κ/ημέρα.

Στη νοτιοανατολική Ασία και την Άπω Ανατολή δεν σημειώθηκαν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις. Ο βορράς ήταν ήρεμος (ενόψει της περιόδου διακοπών), αλλά κάποια φορτία από το νότο κράτησαν ζωηρό το ενδιαφέρον.

Ο αραβικός κόλπος και η Ινδία υποχώρησαν αφού η ζήτηση για τα ταξίδια προς την Κίνα ήταν ιδιαιτέρως χαμηλή. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 33-34Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 36,5-37,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 39-40Κ /ημέρα.