“Συμφόρηση” κοντέινερ στα λιμάνια της Νότιας Καλιφόρνιας

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Συμφόρηση επικρατεί στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λογκ Μπιτς με δεκάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να έχουν “μποτιλιαριστεί” και χιλιάδες κοντέινερ, τα οποία σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς ξεπερνούν τις 300 χιλιάδες να παραμένουν στα πλοία ή στα λιμάνια χωρίς να μπορούν να διεκπεραιωθούν.

Συγκεκριμένα στο λιμάνι του Λος Αντζελες, που είναι και το μεγαλύτερο των ΗΠΑ, την περασμένη εβδομάδα υπήρχαν 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκ των οποίων το μεγαλύτερο μετέφερε 16.000 κοντέινερ, τα οποία και ανέμεναν στον προλιμένα να καταπλεύσουν στο λιμάνι.

Αναζητώντας τις αιτίες των σοβαρών αυτών καθυστερήσεων οι αναλυτές καταλήγουν στο συμπέρασμα πως είναι δύο οι βασικοί λόγοι που καθιστούν τα λιμάνια τους Λος Αντζελες και του Λογκ Μπιτς προβληματικά.

Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με τις μεταβολές της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς τα πάνω. Τα σημερινά πλοία μεταφέρουν σχεδόν τον διπλάσιο αριθμό κοντέινερ από ότι μετέφεραν τα πλοία μια δεκαετία πριν.

Ο δεύτερος βασικός λόγος είναι πως και τα δυο παραπάνω λιμάνια δουλεύουν στο 60% με 70% των πραγματικών δυνατοτήτων τους, ενώ την ίδια ώρα δεν έχουν καταφέρει ακόμη να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά των τακτικών δια θαλάσσης μεταφορών.

Παραδείγματος χάριν και τα δύο λιμάνια παραμένουν κλειστά τις Κυριακές, τις καθημερινές έχουν ωράριο κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι για κάποιες ώρες είναι κλειστά, ενώ δεν υπάρχει κανείς σχεδιασμός ώστε να υπάρχει ανταπόκριση σε σχέση με τα δρομολόγια των πλοίων και τα λιμάνια της Άπω Ανατολής.

Την περασμένη Τρίτη, σύμφωνα με τοπικά μέσα, στα λιμάνια της Νότιας Καλιφόρνιας υπήρχαν συνολικά 90 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκ των οποίων τα 63 παρέμεναν σε κατάσταση αναμονής στους προλιμένες και δεν υπήρχε πρόβλεψη για το πότε θα μπορούσαν να φορτώσουν και ξεφορτώσουν κοντέινερ.

Λόγω του μεγάλου όγκου τους τα περισσότερα από αυτά αναγκάστηκαν να αγκυροβολήσουν 20 και πλέον ναυτικά μίλια μακριά από τα λιμάνια με ότι αυτό συνεπάγεται για την ταχεία και ομαλή είσοδο τους στα τέρμιναλ φορτοεκφόρτωσης.

Προς το παρόν κανείς δεν γνωρίζει πως σκοπεύουν να χειριστούν τις καθυστερήσεις οι διοικήσεις των λιμανιών και καθώς περνά ο καιρός και τα προβλήματα συσσωρεύονται μαζί με τα κοντέινερ τόσο οι εταιρίες μεταφορών εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις μεταφοράς.