Η κρίση στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχει προκαλέσει καθυστερήσεις, ειδικά στην αγορά σε εποχιακά είδη, καθώς όπως όλα δείχνουν, το πρόβλημα θα υφίσταται και κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων εορτών.
Αναλυτές εκτιμούν ότι οι ελλείψεις σε χωρητικότητα και εμπορευματοκιβώτια θα συνεχιστούν και εντός του 2022!
Μεγάλες εταιρείες αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους, προκειμένου να εξασφαλίσουν τη ροή των εμπορευμάτων τους από την Ασία, με αποτέλεσμα να ναυλώνουν πλοία, όπως για παράδειγμα, η IKEA, Home Depot, η Wal-Mart.
Η αδυναμία εξεύρεσης διαθέσιμης χωρητικότητας στα πλοία της αγοράς των τακτικών γραμμών έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες στη ναύλωση πλοίων γενικού φορτίου προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορευματοκιβώτιά τους και να αποφύγουν την έντονη συμφόρηση που παρατηρείται στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, προσεγγίζοντας άλλους προορισμούς, όπως το Χιούστον.
e-commerce cargo is booming and moving through Port Houston! The Star Lygra general cargo ship arrived to our Turning Basin terminal with some unusually happy TEUs. Can you take a guess? pic.twitter.com/4VTHZmCXOm
— Port Houston (@Port_Houston) October 5, 2021
Μάλιστα, το λιμάνι του Χιούστον επισήμανε με ένα tweet τη νέα αυτή τάση που επικρατεί στην αγορά, δημοσιοποιώντας φωτογραφίες ενός πλοίου γενικού φορτίου που είχε δέσει στο λιμάνι προκειμένου να ξεφορτώσει εμπορευματοκιβώτια. Όπως έγραψε το λιμάνι στην ανάρτησή του, «το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί και διέρχεται από το λιμάνι του Χιούστον!».
Η Amazon, φόρτωσε μια σειρά από εμπορευματοκιβώτια 53 ποδιών σε ένα πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου που το διαχειρίζονται από κοινού οι εταιρείες Gearbulk και Grieg Star G2 Ocean.ygra», είχε αναχωρήσει από την Κίνα στα τέλη Αυγούστου φορτωμένο με εμπορευματοκιβώτια της Amazon, του μεγαλύτερου διαδικτυακού λιανοπωλητή στον κόσμο.
Πρόκειται για το πλοίο γενικού φορτίου Star Lygra, 50.800 dwt (κατασκευής 2013), το οποίο μετέφερε το φορτίο από το Shenzhen της Κίνας στο Χιούστον των ΗΠΑ.
Μεγάλες αλυσίδες, προκειμένου να αποφύγουν φαινόμενα με άδεια ράφια την περίοδο των Χριστουγέννων, μπαίνουν στη διαδικασία να ναυλώσουν ακόμη και πλοία που δεν είναι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containerships) αλλά πλοία που μεταφέρουν χύδην ξηρό φορτίο, γενικό φορτίων ή πολλαπλών χρήσεων.
Πλοία δηλαδή που μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα, κάρβουνο, σιτηρά ή άλλα φορτία όπως ξυλεία, σωλήνες κ.λπ. και μπορούν να «πιάσουν» και σε άλλα λιμάνια που δεν αντιμετωπίσουν τόσο σοβαρό πρόβλημα συμφόρησης.