Αγορά Handies: Βελτιώσεις για Ευρώπη και Αν. Ακτή Λατινικής Αμερικής

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη ενισχύθηκε με περισσότερα φορτία fertilizer, ανεβάζοντας τους ναύλους. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία ανέβηκαν στα $ 35-36Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 34,5-35,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος είχε ένα αργό ξεκίνημα και στους ίδιους ρυθμούς συνέχισε για το υπόλοιπο της εβδομάδας, χωρίς ιδιαίτερη δράση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα
$ 30,5-31,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 29-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 38-39,5 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου ήταν υπό πίεση. Οι πλοιοκτήτες δυσκολεύονταν να βρουν κάποια δουλειά για τα πλοία τους και αρκετά από αυτά έψαχναν απασχόληση νοτιότερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 38,5-39,5Κ /ημέρα.

H αγορά της ECSA ήταν η πρωταγωνίστρια του συγκεκριμένου τομέα. Ο συνδυασμός μειωμένης προσφερόμενης χωρητικότητας και αυξανόμενης ζήτησης για το Νοέμβριο ενίσχυσε τα νούμερα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 39-40Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 47-48,5Κ/ημέρα.

Στην Ασία η αγορά στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία παρέμεινε πτωτική. Μπορεί ο αριθμός των πλοίων να διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, αλλά η ζήτηση δεν επαρκούσε για να τα απορροφήσει.

Ανατολικότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά συνέχισε να χάνει έδαφος, με μόνη στήριξη να έρχεται από τα ταξίδια της επιστροφής και τα κυκλικά ταξίδια στο βόρειο Ειρηνικό.

Η νοτιοανατολική Ασία διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με μικρή αύξηση των φορτίων κάρβουνου. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 21-22,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 29,5-31Κ /ημέρα.