Πρωταγωνιστεί η Αν. Ακτή της Νοτίου Αμερικής στην αγορά των Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε μεικτές τάσεις με τα ταξίδια προς την Ασία να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και τα ταξίδια προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού να ενισχύονται, λόγω της ροής φορτίων με fertilizers.

Αντιθέτως τα ταξίδια στη Μεσόγειο κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 33,5-35Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία ανέβηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 35-36,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος παρέμεινε ήρεμη και στις περισσότερες διαδρομές σημειώθηκε πτώση των ναύλων. Θετικό σημείο αποτέλεσε το γεγονός ότι αρκετές συζητήσεις πραγματοποιήθηκαν με βάση τον τόπο παράδοσης του πλοίου στο λιμάνι εκφόρτωσης του τελευταίου ταξιδιού (DOP ). Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 28,5-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 29,5-31Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 38-39,5 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου συνέχισε να χάνει έδαφος, με τους πλοιοκτήτες να προσπαθούν εναγωνίως να βρουν κάποια απασχόληση για τα πλοία τους. Αρκετή επέλεξαν να μετακινηθούν νοτιότερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 27-28Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 37,5-38,5Κ /ημέρα.

H αγορά της ECSA συνέχισε να βρίσκεται με την πλευρά των πλοιοκτητών, αφού τα πλοία είναι περιορισμένα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 40,5-41,5 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 47,5-49Κ/ημέρα.

Στην Ασία όλες οι υπο-αγορές σημείωσαν ύφεση. Στην άπω Ανατολή και στη νοτιοανατολική Ασία ο ανταγωνισμός από τα μεγαλύτερα πλοία, Supramaxes, ήταν έντονος. Στοιχείο που ωφέλησε τους ναυλωτές να επιβάλουν τις ιδέες τους. Στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία η υπερπροσφορά πλοίων απορρόφησε εύκολα τα λιγοστά φορτία fertilizers προς το Μπαγκλαντές, χωρίς να επηρεαστεί η πορεία των ναύλων.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 18,5-19,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 20,5-22Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 25,5-26,5Κ /ημέρα.