Η αξία του ελληνικού εμπορικού στόλου

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Κυρίαρχος αναδεικνύεται για άλλη μια φορά, ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς η αξία του ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο το τρέχον έτος, λαμβάνοντας ώθηση από την αγορά μεταφοράς LNG και το χύδην ξηρό φορτίο.

Ο ελληνικός στόλος, βρίσκεται στην τρίτη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο, βάσει της αξίας των περιουσιακών στοιχείων του.
Η τρίτη θέση οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι Έλληνες διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στα δεξαμενόπλοια. Ο ελληνικός στόλος δεξαμενόπλοιων αποτιμάται στα 41,5 δισ. δολάρια και είναι ο πιο ακριβός διεθνώς.

Επιπλέον, διαθέτουν και τον πιο ακριβό στόλο μεταφοράς LNG. Με τα ναύλα να σημειώνουν σημαντική άνοδο, η αξία του ελληνικού στόλου στην αγορά LNG έχει αυξηθεί κατά 2 δισ. δολάρια από την αρχή της χρονιάς.

Τι έδειξαν τα στοιχεία

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε ο οίκος αναλύσεων VesselsValue, η συνολική αξία του στόλου υπολογίζεται τον Νοέμβριο στα 145,8 δισ. δολάρι. Στην αρχή του έτους, η συνολική αξία διαμορφωνόταν στα 93,2 δισ. δολάρια.

Ο πιο ακριβός στόλος είναι ο κινεζικός, λόγω της υπεροχής του στον κλάδο μεταφοράς containers, με αξία 191,2 δισ. δολαρίων και ακολουθεί ο ιαπωνικός, ο οποίος αποτιμάται στα 187,6 δισ. δολάρια.

Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται οι ΗΠΑ (96,3 δισ. δολάρια), Σιγκαπούρη (78,4 δισ. δολάρια), Γερμανία (76,7 δισ. δολάρια), Νότια Κορέα (58,2 δισ. δολάρια), Ηνωμένο Βασίλειο (54,5 δισ. δολάρια), Ταϊβάν (47,8 δισ. δολάρια) και Νορβηγία (43,1 δισ. δολάρια).

Τι αναφέρεται για τον ελληνικό εμπορικό στόλο

“Οι Έλληνες παραμένουν δραστήριοι στην αγορά μεταχειρισμένων”, επισημαίνουν οι μελετητές της VesselsValue. Μάλιστα, όπως λένε οι “Greeks” έχουν αγοράσει περίπου το ένα τέταρτο των bulk carriers που έχουν “αλλάξει χέρια” φέτος.

O στόλος bulkers των Ελλήνων έρχεται τρίτος πίσω από τους Κινέζους (53,2 δισ. δολάρια) και τους Ιάπωνες (62,9 δισ. δολάρια).

Τέλος, ο ελληνικός στόλος containerships αποτιμάται στα 27,7 δισ. δολάρια και βρίσκεται στην πέμπτη θέση της σχετικής λίστας.