Ο εκσυγχρονισμός των ΕΛΤΑ και οι αλλαγές προς όφελος του πολίτη το 2022

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Μία νέα υπηρεσία που έχει στόχο να μειώσει τις ουρές στα ταχυδρομεία περιλαμβάνει ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ.

Ο λόγος για την εφαρμογή «Smart Queuing», η οποία θα ειδοποιεί τον πελάτη των φυσικών καταστημάτων για το πότε έρχεται η σειρά του να εξυπηρετηθεί στο γκισέ.

Μέσω της εφαρμογής, οι πελάτες θα μπορούν να λαμβάνουν ηλεκτρονικό αριθμό προτεραιότητας για ταμειακή εξυπηρέτηση από το Κατάστημα των ΕΛΤΑ και στη συνέχεια να ειδοποιούνται (ηλεκτρονικά μέσω του smartphone τους) όταν πλησιάζει η σειρά τους, ώστε να επιστρέψουν σε αυτό.

Η εν λόγω εφαρμογή εκτιμάται ότι θα μειώσει δραστικά την άσκοπη αναμονή αλλά και τις ουρές που έχουμε συνηθίσει να αντικρίζουμε σε καταστήματα.

Η νέα υπηρεσία, η οποία θα γίνει διαθέσιμη το πρώτο εξάμηνο του 2022, δεν είναι η μόνη που θα βελτιώσει το σημείο διεπαφής τω ΕΛΤΑ με τους καταναλωτές.

Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει και στην βελτίωση της εμπειρίας στο λεγόμενο τελευταίο μίλι της διανομής (last mile), μέσω του Έξυπνου Ταχυδρόμου.

Όπως είχε ανακοινωθεί κατά την παρουσίαση του εκσυγχρονισμένου κέντρου διαλογής στο Κρυονέρι, οι ταχυδρόμοι και διανομείς των ΕΛΤΑ θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA οι οποίες θα έχουν ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay) και ειδικό λογισμικό που θα επικοινωνεί με την mobile εφαρμογή του πελάτη.

Έτσι οι πελάτες θα μπορούν να πραγματοποιούν ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα τους.

Παράλληλα μέσω της ειδικής εφαρμογής θα έχουν και την δυνατότητα ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο για την εξέλιξη της παραγγελίας τους ενώ θα λαμβάνουν και ειδοποιήσεις για την παραλαβή με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί. Κάπως έτσι θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής του διανομέα στη μία ώρα από τις πέντε και πλέον που είναι σήμερα.

Το 2022 διαθέσιμα και τα ντουλάπια αυτόματης παραλαβής (Smart Lockers)

Από τον επόμενο χρόνο θα διατεθούν στη διάθεση του κοινού και τα ντουλάπια αυτόματης παραλαβής (Smart Lockers), γεγονός που θα επεκτείνει την δυνατότητα εξυπηρέτησης σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Τα ψηφιακά καταστήματα 24ωρης λειτουργίας, θα αρχίσουν να τοποθετούνται από το νέο έτος σε καταστήματα των ΕΛΤΑ και σε άλλα πολυσύχναστα σημεία της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Στόχος είναι βέβαια μετά την πιλοτική δοκιμή και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν από αυτή να επεκταθούν και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, ούτως ώστε ο πελάτης να μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του 24 ώρες το 24ώρο με την χρήση ενός ειδικού κωδικού που θα λαμβάνει μέσω της εφαρμογής στο smartphone του.