Σημάδια ανάκαμψης στην αγορά των Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη υποχώρησε περαιτέρω, αλλά οι απώλειες ήταν περιορισμένες και όλα δείχνουν πως σύντομα θα δούμε βελτιώσεις, αφού τα διαθέσιμα πλοία λιγοστεύουν. Αντιθέτως τα ταξίδια στη Μεσόγειο κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα.

Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 32,5-33,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 35,5-36,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος δείχνει ότι σύντομα θα σταθεροποιηθεί. Αρκετά πλοία από τη Δυτική Μεσόγειο προτίμησαν να μετακινηθούν βόρεια ή ανατολικά, προκειμένου να βρουν κάποια απασχόληση σε πιο δελεαστικά νούμερα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 28,5-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 29,5-31Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 38-39,5 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου συνέχισε σε χαμηλότερα επίπεδα, αφού η κινητικότητα ήταν μειωμένη κατά τις πρώτες μέρες της εβδομάδας λόγω των Ευχαριστιών. Προς το τέλος της εβδομάδας βελτιώθηκε η εικόνα της αγοράς, αλλά αυτό δε φάνηκε στα νούμερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 26-27Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 37,5-38,5Κ /ημέρα.

H αγορά της ECSA διατήρησε τη δυναμική της, ενώ αναμένεται περαιτέρω μείωση της χωρητικότητας για τις αρχές του επόμενου μήνα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 40,5-41,5 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 47,5-49Κ/ημέρα.

Στην Ασία, η Άπω Ανατολή και η νοτιοανατολική Ασία ήταν οι μόνες περιοχές του τομέα που κινήθηκαν σε καλύτερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, με οδηγό τα φορτία κάρβουνου. Στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρέμεινε σταθερή, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, λόγω του περιορισμένου αριθμού πλοίων στην περιοχή. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Δυτική Ινδία δέχτηκε πιέσεις, λόγω της απουσίας της ζήτησης.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 18,5-20Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 21-22,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα.