Η απειλή της πανδημίας είναι ορατή για τους ναυτικούς, καθώς εγκυμονεί εκ νέου ο κίνδυνος για ταξιδιωτικούς περιορισμούς, κυρίως από χώρες που εντοπίστηκε η παραλλαγή “Όμικρον”.
Η ανασφάλεια εντείνεται καθώς τα σενάρια για περιοριστικά μέτρα διακινούνται τη στιγμή που η κατάσταση αλλαγής πληρώματος είχε αρχίσει να χαλαρώνει. Ήδη, η Σιγκαπούρη έχει πάρει αποφάσεις για να περιορίσουν την είσοδο πλοίων από την Αφρική.
Το Συμβούλιο Οικονομικής Ανάπτυξης της Σιγκαπούρης, σε πρόσφατη εγκύκλιο απαρίθμησε επτά χώρες από τις οποίες τα πλοία υπόκεινται σε περιοριστικά μέτρα. Πρόκειται για την Μποτσουάνα, Εσουατίνι, Λεσόθο, Μοζαμβίκη, Ναμίμπια, Νότια Αφρική και Ζιμπάμπουε.
Η παγκόσμια κρίση στις αλλαγές πληρωμάτων εξαιτίας της πανδημίας δεν έχει ακόμη τελειώσει και αναμένεται να είναι ακόμη χειρότερη το τρέχον έτος, σύμφωνα με κορυφαίους διαχειριστές πλοίων.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Neptune Declaration για την ευημερία των ναυτικών και την αλλαγή πληρώματος, τον Νοέμβριο σημειώθηκε ο χαμηλότερος αριθμός ναυτικών στο πλοίο μετά τη λήξη των συμβάσεων τους από τον Μάιο.
Η κρίση στις αλλαγές πληρωμάτων συνεχίζεται για περισσότερο από ενάμιση χρόνο, με το κόστος να βαραίνει τους ναυτικούς και την ευημερία των οικογενειών τους.
Τα στοιχεία έδειξαν ότι ο αριθμός ναυτικών που επέβαιναν σε πλοία μετά τη λήξη της σύμβασής τους μειώθηκε σε 4,7% από 7,1% τον τελευταίο μήνα, ενώ ο αριθμός ναυτικών επί πλοίων για πάνω από 11 μήνες είχε επίσης μειωθεί σε 0,7% από 1,0%.
Ο Neptune Indicator ανέφερε επίσης αύξηση 8,5 ποσοστιαίων μονάδων στα ναυτικά εμβόλια, από 41% το Νοέμβριο σε 49,5% το Δεκέμβριο, καθώς οι ναυτικοί αποκτούν όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση σε εμβόλια.