Ο Ειρηνικός οδηγεί τα Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, ωστόσο η αύξηση των μετακινούμενων πλοίων από τη Δυτική Μεσόγειο αναμένεται να επιβαρύνει την αγορά το επόμενο διάστημα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 32,5-33,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 35,5-36,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος συνέχισε να υποχωρεί. Μπορεί η Μαύρη θάλασσα να εμφάνισε περισσότερα φορτίο σιτηρών, ωστόσο οι ναυλωτές συνέχισαν να ρυθμίζουν την αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 28,5-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 27,5-29Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 38,5-39,5 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου ξεκίνησε υποτονικά. Όμως κατά τη διάρκεια της εβδομάδας οι πλοιοκτήτες κατάφεραν να φέρουν την αγορά με το μέρος τους ανεβάζοντας τους ναύλους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 37,5-38,5Κ /ημέρα.

H αγορά της ECSA έχασε έδαφος, αφού ο ανταγωνισμός των πλοιοκτητών ήταν έντονος και την επόμενη εβδομάδα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 39-40 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 47,5-49Κ/ημέρα.

Στην Ασία, στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά δεν παρουσίασε ιδιαίτερες μεταβολές και η δραστηριότητα ήταν περιορισμένη κατά τη διάρκεια της σύντομης εβδομάδας. Στην άπω ανατολή η αγορά εμφάνισε αυξητικές τάσεις με τους πλοιοκτήτες να χαίρονται πλειάδα επιλογών. Νοτιότερα η αγορά παρέμεινε σταθερή, με ιδιαίτερη κινητικότητα μεταξύ Ινδονησίας-Κίνας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 20,5-22Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 21-22,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα.