Μικρή πτώση κατά 1% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε το λιμάνι του Πειραιά, τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2020.
Έτσι, το λιμάνι του Πειραιά, κινδυνεύει να χάσει την τέταρτη θέση της κατάταξης, από το λιμένα της Βαλένθια, που κατέγραψε αύξηση 6,7% στη διακίνηση την ίδια χρονική περίοδο.
Σημειώνεται πως το λιμάνι του Πειραιά είχε επικρατήσει έναντι της Βαλένθια το 2020, με μόλις 22.000 εμπορευματοκιβώτια.
Τα συμπεράσματα αυτά προέκυψαν από μελέτη που παρουσίασε η διαδικτυακή πρωτοβουλία Port Economics για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων (container throughput) στους 15 σημαντικότερους ευρωπαϊκούς λιμένες.
Βάσει των ευρημάτων της, οι περισσότεροι από τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς λιμένες κατέγραψαν αύξηση στη διακίνησή τους την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021.
Όπως προέκυψε από τη μελέτη, ο γαλλικός λιμένας Le Havre/Rouen και ο ισπανικός λιμένας της Βαρκελώνης, κατέγραψαν αυξήσεις 49% και 30,5% αντίστοιχα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με πέρυσι.
Αυξημένη διακίνηση σημείωσαν και οι τρεις κορυφαίοι λιμένες της Ευρώπης, εκείνοι του Ρότερνταμ (7,8%), της Αμβέρσας (2,8%) και του Αμβούργου (2,4%).