Σε πιλοτική λειτουργία τέθηκε σήμερα η νέα υπηρεσία myergani.gov.gr, η οποία αποτελεί το πρώτο βήμα για την υλοποίηση της ψηφιακής κάρτας εργασίας.
«Το myErgani είναι δύναμη στα χέρια του εργαζόμενου. Αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου του, αλλά και των υπερωριών του. Πλέον κάθε εργαζόμενος θα μπορεί να δει ο ίδιος όσα έχει δηλώσει ο εργοδότης του για εκείνον», υπογράμμισε ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την παρουσίαση της νέας υπηρεσίας.
Τα τρία βασικά εργαλεία του σχεδίου:
– Πρώτον, η νέα εφαρμογή myergani.gov.gr, δίνει τη δυνατότητα στους εργαζόμενους να έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνουν για την απασχόληση τους οι εργοδότες/επιχειρήσεις στο Πληροφοριακό Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.
– Δεύτερον, η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας προχωρά. Τις προηγούμενες μέρες όλα τα στάδια του διαγωνισμού ολοκληρώθηκαν και ο ανάδοχος πιάνει άμεσα δουλειά, με στόχο η αξιοποίηση του εργαλείου αυτού να ξεκινήσει σε ορισμένους κλάδους μέσα στους ερχόμενους μήνες.
Μέσω της ψηφιακής κάρτας θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο (real time) η καταγραφή της απασχόλησης των εργαζομένων (βασικό ωράριο, υπερωρίες κ.λπ.), κάτι που αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου. Πρόκειται για μια πραγματική επανάσταση που θα αποτρέψει την παραβατικότητα στην αγορά εργασίας, επιβάλλοντας παράλληλα ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων.
Τρίτον, η μετεξέλιξη του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ σε Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ με στόχο την απλοποίηση διαδικασιών και δηλώσεων, την ολιστική αντιμετώπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών θεμάτων και τη μείωση του διοικητικού βάρους των επιχειρήσεων.
Παρέχεται για πρώτη φορά στους εργαζόμενους άμεση, γρήγορη και εύκολη πρόσβαση στα στοιχεία που δηλώνει ο εργοδότης τους. Δίνοντας έτσι στον εργαζόμενο ένα σημαντικό εργαλείο ελέγχου απέναντι στη «μαύρη» και την υποδηλωμένη εργασία». Από τον Φεβρουάριο του 2022, το myergani θα είναι διαθέσιμο και σε mobile app.
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας αποτελεί ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που βρίσκεται σε τόσο προχωρημένο στάδιο υλοποίησης. «Θα ξεκινήσει από μεγάλες επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους, συνήθως ηλεκτρονικά, και θα επεκταθεί γρήγορα σε όλη την αγορά. Θα ξεκινήσουμε από τράπεζες και σούπερ μάρκετ, αλλά θα προχωρήσουμε σε όλες τις επιχειρήσεις τόσο τις μεγάλες όσο και τις μικρές. Οι εργαζόμενοι στις μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να έχουν μικρότερη προστασία από αυτούς που δουλεύουν στις μεγάλες», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της αγοράς εργασίας μετουσιώνεται σε τρία στάδια:
1. Άμεση διασύνδεση στο myErgani του εργαζόμενου, το οποίο εκτός από τον εργαζόμενο θα βλέπει και η Επιθεώρηση Εργασίας. Ο εργαζόμενος θα παρακολουθεί όλα τα δεδομένα της εργασίας του και θα μπορεί να παρεμβαίνει όπου βλέπει ότι υπάρχουν δεδομένα που δεν συμφωνούν με την εργασία του.
2. Η μετεξέλιξη του ΕΡΓΑΝΗ Ι σε ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Είναι μία διαδικασία πολύ δύσκολη με κύριους άξονες την απλοποίηση των διαδικασιών και την μείωση της γραφειοκρατίας, την γρήγορη απόδοση της πληροφορίας με πιο διαφανή τρόπο. Θα έχουμε καλύτερα δεδομένα και, παράλληλα, θα έχουμε πλέον και δεδομένα από μορφές απασχόλησης που μέχρι αυτή τη στιγμή δεν εμφανίζονταν αφού το ΕΡΓΑΝΗ Ι είχε στον άξονά του την εξαρτημένη μισθωτή εργασία. Αυτές θα παρακολουθηθούν και θα αντιμετωπιστούν μέσα από την Επιθεώρηση Εργασίας. Η μετεξέλιξη του ΕΡΓΑΝΗ θα είναι ένα εργασιακό taxisnet. Πάνω στην ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ θα στηριχτεί και η κάρτα εργασίας.
3. Η αυτοματοποίηση της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης μέσα από το ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Θα σταματήσει έτσι η διαφοροποίηση που υπάρχει σε πολλές περιπτώσεις μεταξύ της ασφάλισης με τα δηλωθέντα στον εργασιακό πεδίο. Θα έχουμε μία κοινή, αντικειμενική, διαφανέστατη και άμεσα παρακολουθήσιμη από τον εργαζόμενο πηγή, η οποία θα δίνει αποτελέσματα για το εργασιακό και το ασφαλιστικό βίο του εργαζόμενου.