Περσικός και Ινδία ξεχώρισαν από τα Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε έλλειψη από νέα φορτία. Έτσι οι ναυλωτές με τις υπάρχουσες δουλειές πίεσαν τα νούμερα προς τα κάτω. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 31,5-32,5Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος συνέχισε να υποχωρεί, καθώς επικράτησε ηρεμία και οι ευκαιρίες απασχόλησης ήταν περιορισμένες. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 29-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 28,5-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 38-39 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου συνέχισε πτωτικά με περιορισμένη ροή φορτίων. Μόνο τα υπερατλαντικά και προς το Νότο ταξίδια εμφάνισαν σταθερότητα. Αναμένεται περισσότερη κινητικότητα από το νέο έτος. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού διατηρήθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 35-36,5Κ /ημέρα.

Στην αγορά της ECSA επικράτησε ηρεμία, καθώς φαίνεται ότι οι περισσότεροι εμπλεκόμενοι έχουν μπει σε mood διακοπών. Ωστόσο έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετές δουλειές για τον Ιανουάριο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 39-40 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 44,5-45,5Κ/ημέρα.

Στην Ασία, η Άπω Ανατολή και η νοτιοανατολική Ασία παρουσίασαν παρουσίασαν πτωτικές τάσεις, οι οποίες αναμένεται να ενταθούν όσο πλησιάζουμε στην περίοδο των διακοπών.

Αντιθέτως, στον περσικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά εμφάνισε περισσότερη κινητικότητα και αύξηση των ναύλων, κυρίως λόγω του μειωμένου αριθμού πλοίων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 20-21Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 21-22Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 25-26,5Κ /ημέρα.