Το “καλό σενάριο” για την επιστροφή της κανονικότητας στα λιμάνια

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ < 1 λεπτό

Παραμένει το πρόβλημα της συμφόρησης των πλοίων σε μεγάλα λιμάνια, καθώς το πρόβλημα στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες εξακολουθεί να αποτελεί “πονοκέφαλος” για τον κλάδο των μεταφορών.

Στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς εκτιμούν ότι σε έξι μήνες θα έχουν γίνει σημαντικά βήματα προόδου και η αλυσίδα εφοδιασμού θα έχει ομαλοποιηθεί αισθητά.

Ο επικεφαλής του λιμένα του Λονγκ Μπιτς Mario Cordero σε παρέμβασή του σε ψηφιακό briefing εκτίμησε ότι η κανονικότητα θα επέλθει σταδιακά σε έξι μήνες και η συμφόρηση των πλοίων θα βελτιωθεί με την προϋπόθεση ότι η πανδημία δεν θα δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα.

Σημειώνεται ότι την Τρίτη 14 Δεκεμβρίου πάνω από 100 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέμεναν να δέσουν στα λιμάνια Λονγκ Μπιτς και Λος Άντζελες.

Ειδικότερα, παρά τις όποιες δυσκολίες, το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς αναμένεται φέτος να καταγράψει ρεκόρ σε διακίνηση containers, καθώς εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 9 εκατ.

Επιπλέον, από το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς διακινήθηκαν 8,6 εκατ. εμπορευματοκιβώτια μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου, σημειώνοντας αύξηση 500.000 εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ο αντίκτυπος στον Πειραιά

Καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση πλοίων καταγράφονται και στο λιμάνι του Πειραιά. Υπολογίζεται ότι το ποσοστό συμφόρησης στο λιμάνι κινείται γύρω στο 52% και οι ουρές πλοίων οδηγούν σε καθυστερήσεις.

Το τελευταίο διάστημα οι συνθήκες στο λιμάνι επιδεινώθηκαν και από τις πρόσφατες απεργιακές κινητοποιήσεις σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες και δημιούργησαν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.