Ιστορική απόφαση από την Πάλμα ντε Μαγιόρκα για τα κρουαζιερόπλοια

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιστορική χαρακτηρίζεται η απόφαση που έλαβαν αξιωματούχοι των Βαλεαρίδων Νήσων για την προστασία του περιβάλλοντος, με τον περιορισμό στον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων στο μεγαλύτερο λιμάνι της, σε τρία το πολύ την ημέρα!

Από τα τρία πλοία, μόνο το ένα θα ανήκει στην κατηγορία των μέγα πλοίων, χωρητικότητας άνω των 5.000 ατόμων.

Αυτή η απόφαση θα εφαρμοστεί από το 2022 και έχει στόχο να προστατεύσει το περιβάλλον, ενώ αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση κατά 13% στις αφίξεις στην Πάλμα ντε Μαγιόρκα, ένα από τα περισσότερο πολυσύχναστα λιμάνια κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.

Εδώ και χρόνια στην Ισπανία διεξάγεται έντονη συζήτηση μεταξύ περιβαλλοντολόγων και εκπροσώπων του τουρισμού
για τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που περνούν από την Πάλμα. Στο λιμάνι φτάνουν έως και οκτώ πλοία την ίδια μέρα, με περισσότερους από 22.000 ανθρώπους να συνωστίζονται στα σοκάκια στην παλιά πόλη της Πάλμα.

«Ο τουρισμός με τα κρουαζιερόπλοια που φθάνουν στην Πάλμα έχει αυξηθεί με τρόπο μη βιώσιμο και ανεπιθύμητο για την πόλη μας, οδηγώντας σε σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και αυξανόμενες κοινωνικές διαμαρτυρίες» , ανέφεραν σε ένα κοινό μανιφέστο, περισσότεροι από 25 οργανισμοί που ένωσαν τις δυνάμεις τους για να ζητήσουν τον περιορισμό των πλοίων σε μόνο μία άφιξη την ημέρα με μέγιστο αριθμό 4.000 τουριστών.

«Ο υπερτουρισμός απαξιώνει την ιστορική και πολιτιστική μας κληρονομιά, μετατρέποντας τον αστικό χώρο σε θεματικό πάρκο μόνο για τους επισκέπτες και υποβαθμίζοντας την τουριστική εμπειρία για άλλους».

Παρόμοιες συμφωνίες έχουν γίνει για το Ντουμπρόβνικ στην Κροατία και το Άαλμποργκ στη Δανία, δήλωσε ο ο Iago Negueruela, περιφερειακός αξιωματούχος για την οικονομία και τον τουρισμό στην ισπανική εφημερίδα El País. «Είμαστε οι πρώτοι που το κάναμε σε ένα λιμάνι τόσο μεγάλο όσο η Πάλμα».

Η πλατφόρμα Yes to Cruises περιέγραψε την απόφαση ως «λάθος» που θα μπορούσε να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία. Και υπενθυμίζουν μελέτη του 2015 από τη λιμενική αρχή, σύμφωνα με την οποία, η κρουαζιέρα υποστήριξε περισσότερες από 5.500 θέσεις εργασίας και συνεισέφερε συνολικά 256 εκατομμύρια ευρώ.