Οι ανησυχίες του ΔΝΤ για τα κρυπτονομίσματα

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 3 λεπτά

Τον έντονο προβληματισμό του έχει εκφράσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για τα κρυπτονομίσματα, λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης αυτής της αγοράς και της έλλειψης ρυθμιστικού πλαισίου.

Στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την FCA έδειξαν ότι περίπου 2,3 εκατομμύρια άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν στην κατοχή τους κρυπτονομίσματα. Το 14% αυτών χρησιμοποιούν πιστωτικές κάρτες για να τα αγοράσουν, ενώ το 12% πιστεύουν ότι θα έχουν την “προστασία” της FCA εάν κάτι πάει στραβά. Αλλά η FCA έχει δηλώσει ότι δεν θα τους καλύψει.

Το Ταμείο προειδοποιεί ότι οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν κινδύνους, προσθέτοντας ότι υπάρχει απλώς “ανεπαρκής γνωστοποίηση και εποπτεία” σε αυτόν τον τομέα.

Επιπλέον, εκτιμά ότι τα κρυπτονομίσματα δημιουργούν ορισμένα “κενά δεδομένων” και “μπορούν να ανοίξουν ανεπιθύμητες πόρτες για ξέπλυμα χρήματος, καθώς και για χρηματοδότηση της τρομοκρατίας”.

Άλλα ιδρύματα τονίζουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερες κινήσεις ώστε αυτές οι επενδύσεις να καταστούν ασφαλέστερες.

Σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να εργαστούν για τη θέσπιση κοινών κανόνων σε παγκόσμιο επίπεδο, να ενισχύσουν τη διασυνοριακή εποπτεία και καθώς πρόκειται είναι ένα τόσο νέο πεδίο, να πιέσουν ώστε να υπάρξει τυποποίηση των δεδομένων.

“Ο χρόνος είναι κρίσιμης σημασίας και η δράση πρέπει να είναι αποφασιστική, ταχεία και καλά συντονισμένη σε παγκόσμιο επίπεδο ώστε να αναδειχθούν τα οφέλη και, ταυτόχρονα, να αντιμετωπιστούν τα τρωτά σημεία”, ανέφερε το ΔΝΤ τον Οκτώβριο.

Σε κάθε περίπτωση τα κρυπτονομίσματα αποτελούν ένα θέμα που διχάζει, με ορισμένους να υποστηρίζουν ότι αποτελούν το μέλλον των νομισμάτων και κάποιους άλλους να εμφανίζονται πιο δύσπιστοι, επισημαίνοντας τους κινδύνους που ενέχουν.

Οι influencers

Η ρυθμιστική αρχή του χρηματοοικονομικού τομέα στο Ηνωμένο Βασίλειο, η FCA, έχει προειδοποιήσει για τη σχέση μεταξύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των επενδύσεων σε κρυπτονομίσματα.

“Οι influencers των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πληρώνονται συνήθως από απατεώνες για να τους βοηθήσουν να συλλέξουν και να ξεφορτωθούν κρυπτονομίσματα στο πλαίσιο κερδοσκοπικών σκοπιμοτήτων. Ορισμένοι influencers προωθούν δε κρυπτονομίσματα που τελικά αποδεικνύεται ότι δεν υπάρχουν καν”, ανέφερε ο Τσαρλς Ράντελ, πρόεδρος της FCA, κατά τη διάρκεια ομιλίας του τον Σεπτέμβριο.

Χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης με επίσης τεράστιους “στρατούς” ακολούθων, γνωστοί ως influencers, έχουν επίσης διαφημίσει κρυπτονομίσματα μέσω των λογαριασμών τους.

“Τα κρυπτονομίσματα διαφημίζονται συχνά δίπλα σε αυτές τις αναρτήσεις που παρουσιάζουν αυτόν τον λαμπερό τρόπο ζωής και νομίζω ότι η συσχέτιση είναι πολύ επικίνδυνη και επιβλαβής για τους νέους”, δήλωσε στο CNBC τον Οκτώβριο ο Μάιρον Τζόμπσον, σύμβουλος οικονομικών θεμάτων στην Interactive Investor.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να εξετάσουν το ζήτημα των διαφημίσεων κρυπτονομισμάτων και να βεβαιωθούν ότι οι διαφημίσεις εξηγούν στους ανθρώπους τους κινδύνους που σχετίζονται με τις επενδύσεις σε ένα τόσο ευμετάβλητο περιουσιακό στοιχείο. Οι τιμές τους μπορεί να καταγράψουν ακραία μεταβλητότητα ακόμη και μέσα σε μία ημέρα.

Ένα επιπλέον ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής είναι ότι οι νέοι σε ηλικία ενδιαφέρονται πολύ για αυτήν την αγορά και συχνά κάνουν τις πρώτες τους επενδύσεις σε κρυπτονομίσματα, χρησιμοποιώντας δάνεια και πιστωτικές κάρτες.

Σύμφωνα με το ΔΝΤ, οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να εργαστούν για τη θέσπιση κοινών κανόνων σε παγκόσμιο επίπεδο, να ενισχύσουν τη διασυνοριακή εποπτεία και καθώς πρόκειται είναι ένα τόσο νέο πεδίο, να πιέσουν ώστε να υπάρξει τυποποίηση των δεδομένων.

“Ο χρόνος είναι κρίσιμης σημασίας και η δράση πρέπει να είναι αποφασιστική, ταχεία και καλά συντονισμένη σε παγκόσμιο επίπεδο ώστε να αναδειχθούν τα οφέλη και, ταυτόχρονα, να αντιμετωπιστούν τα τρωτά σημεία”, ανέφερε το ΔΝΤ τον Οκτώβριο.