Φυσικό αέριο VS πυρηνικής ενέργειας για την κίνηση των πλοίων

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Πως θα σας φαίνονταν αν τα εμπορικά πλοία κινούνταν με πυρηνική ενέργεια ;
Δεν πρόκειται για ένα και τόσο μακρινό σενάριο, αλλά για μια νέα ιδέα που ήδη προωθεί στις ΗΠΑ, ο ιδρυτής της Microsoft, Bill Gates, μέσο της εταιρίας Terrapower, στην οποία είναι Πρόεδρος.

Η Terrapower, από κοινού με την Core-Power αναπτύσσουν μπαταρίες πυρηνικής ενέργειας για πλοία μεγάλης χωρητικότητας και ήδη έχουν καταθέσει από κοινού στο υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, σχετική πατέντα διεκδικώντας χρηματοδότηση για να κατασκευάσουν έναν θαλάσσιο αντιδραστήρα ο οποίος θα μπορούσε να λειτουργήσει στην ποντοπόρο ναυτιλία.

Όσο όμως και αν καθημερινά διαβάζουμε για νέες ιδέες αναφορικά με την κίνηση των εμπορικών πλοίων ώστε αυτά να έχουν το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα άνθρακα στο φυσικό περιβάλλον, τόσο διαπιστώνουμε ότι το φυσικό αέριο (LNG), κερδίζει συνεχώς έδαφος.

Τα διαθέσιμα στοιχεία του Νορβηγικού Νηογνώμονα Πλοίων (DNV), υποστηρίζουν αυτή την άποψη καθώς μας δείχνουν ότι στο τέλος του 2021, τα πλοία που κατασκευάζονταν σε όλο τον κόσμο και έχουν τη δυνατότητα πρόωσης με τη χρήση LNG ήταν κατά 240 περισσότερα σε σχέση με το τέλος του 2020.

Επισημαίνει μάλιστα ο DNV ότι την τρέχουσα περίοδο είναι υπό ναυπήγηση 403 πλοία με δυνατότητα πρόωσης με LNG, ενώ στη θάλασσα ταξιδεύουν ήδη άλλα 251.

Τα στοιχεία που έδωσε ο DNV δείχνουν ότι τα συμβόλαια ναυπήγησης του 2021 θα προσθέσουν ανάγκες για εφοδιασμό πλοίων με LNG που υπολογίζονται σε πάνω από 3 εκατ. τόνους ανά έτος.

Αναλυτικά υπάρχουν εν ενεργεία 43 επιβατηγά – οχηματαγωγά που κινούνται με φυσικό αέριο, 55 δεξαμενόπλοια, 30 βοηθητικά πλοία, καθώς και 28 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ από τις νέες παραγγελίες τα 98 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα 56 πλοία μεταφοράς οχημάτων, τα 55 δεξαμενόπλοια και τα 49 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου.

Τα κινεζικά ναυπηγεία Dalian Shipbuilding όμως προχωρούν ένα βήμα παραπέρα καθώς όπως ανακοίνωσαν ήδη ολοκλήρωσε τα δοκιμαστικά ταξίδια του και σύντομα θα παραδοθεί το πρώτο παγκοσμίως δεξαμενόπλοιο κλάσης VLCC στον κόσμο που θα ταξιδεύει με φυσικό αέριο. Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο ανήκει στην Cosco Shipping Energy Transportation, έχει μήκος 332 μέτρων και μπορεί να μεταφέρει 319.000 τόνους αργού πετρελαίου.