Η κινεζική επιρροή στην εφοδιαστική αλυσίδα

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ < 1 λεπτό

Η έξαρση του Covid σε πόλεις- λιμάνια της Κίνας εξελίσσεται με «σχετικά ταχείς» ρυθμούς και οι επιπτώσεις είναι τεράστιες στον κλάδο των μεταφορών.

Οι αρχές της Τιαντζίν, μεγάλη πόλη-λιμάνι που βρίσκεται περίπου 150 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Πεκίνου, συνέστησαν την Κυριακή στους περίπου 14 εκατομμύρια κατοίκους της πόλης να μείνουν στα σπίτια τους κατά το χρονικό διάστημα που αυτές θα προβαίνουν στη μαζική διεξαγωγή διαγνωστικών τεστ για τον κορωνοϊό, έπειτα από μια σειρά από κρούσματα που συνδέονται με το παραλλαγμένο στέλεχος Όμικρον.Μάλιστα, οι κινεζικές αρχές βρέθηκαν πρόσφατα αντιμέτωπες με ένα ξέσπασμα της πανδημίας στην πόλη Σιάν, στην βορειοδυτική Κίνα.

Παρόμοιος αναβρασμός με την παραλλαγή “‘Ομικρον” επικρατεί και στα αμερικανικά λιμάνια και ήταν θέμα χρόνου η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα να περάσει και στην Ευρώπη, η οποία αντιμετωπίζει καθυστερήσεις μεγαλύτερες των αναμενόμενων δεδομένου ότι οι χώροι εναπόθεσης δεν έχουν «αδειάσει» από κενά εμπορευματοκιβώτια.

Στο σύνολό τους οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων διατηρούν στραμμένο το βλέμμα στα Κινεζικά λιμάνια και ιδιαίτερα στο Ningbo που είναι και ο «δείκτης» των εξελίξεων της παραλλαγής Όμικρον, με τις ζώνες αποκλεισμού γύρω από τα Κινεζικά λιμάνια να επεκτείνονται με ότι αυτό συνεπάγεται.

Το ενδεχόμενο αρρυθμίας στα Κινεζικά λιμάνια θα σηματοδοτούσε μία νέα κρίση στην ήδη τεταμένη κατάσταση που «βιώνει» η εφοδιαστική με την Ευρώπη.