Νέα υποχώρηση για τα Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρουσίασε παρουσίασε νέα χαμηλότερα επίπεδα ναύλων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 15-16Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14-15Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος παρέμεινε υπό πίεση, ωστόσο υπάρχει αισιοδοξία ότι στο τέλος του μήνα η ζήτηση θα βελτιωθεί. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 26-27 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά υποχώρησε περαιτέρω. Έτσι οι αντίστοιχοι δείκτες για τα υπερατλαντικά ταξίδια παρουσιάζουν απώλειες πάνω από 6%. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 22-23Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 30,5-31,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της ECSA παρουσίασε αρκετή κινητικότητα, ωστόσο οι τάσεις παρέμειναν πτωτικές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 31-32 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 36,5-38Κ/ημέρα.

Στην Ασία, στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία παρατηρήθηκε έντονη διακύμανση, με τους πλοιοκτήτες των άμεσα διαθέσιμων πλοίων να υποχωρούν στις ιδέες τους, ενώ τα πλοία που ανοίγουν το επόμενο διάστημα πετυχαίνουν καλύτερα νούμερα. Στην Άπω Ανατολή παρατηρήθηκαν διαφορές από διαδρομή σε διαδρομή.

Συγκεκριμένα οι διαδρομές στην Ασία υποχώρησαν ενώ διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα οι διαδρομές προς τον Ατλαντικό. Επίσης σταθερό έμεινε το ενδιαφέρον για ναυλωσεις σύντομης περιόδου. Στη νοτιοανατολική Ασία συνεχίζεται η υποχώρηση ελπίζοντας ότι θα σταθεροποιηθεί η κατάσταση στην Ινδονησία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 19-20Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 18-19Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 21-22,5Κ /ημέρα.