Η συμφόρηση των τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων που σημειώθηκε το περασμένο έτος, αναμένεται να επιδεινωθεί το τρέχον έτος 2022 σύμφωνα με τους αναλυτές της Sea-Intelligence.
Οι ατελείωτες ουρές πλοίων που δεν μπορούσαν να ξεφορτώσουν σε όλο τον κόσμο αντιστοιχούσαν το 2021 στο 11% της παγκόσμιας χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων, ενώ την ίδια ώρα οι όγκοι φορτίων αυξήθηκαν κατά 7%. Περίπου το 2% της χωρητικότητας των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνδέεται με κάποια αναμονή σε κάποιο λιμάνι.
Χρησιμοποιώντας δεδομένα από τη γραμμή HMM της Νότιας Κορέας, παρατηρήθηκε μια μικρή βελτίωση μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου του περασμένου έτους.
Τον Νοέμβριο του 2021, το 11,5% της χωρητικότητας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιμετώπισε καθυστερήσεις, σε σύγκριση με 12,3% τον Οκτώβριο.Ωστόσο, εξετάζοντας τα στοιχεία για τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη για τον Δεκέμβριο του 2021 και τις αρχές του 2022, δεν προκύπτει κανένα σημάδι βελτίωσης.
Ο δείκτης τερματικής συμφόρησης της Βορείου Αμερικής σημείωσε υψηλό ρεκόρ στις 30 Δεκεμβρίου. Ελαφρά βελτίωση παρουσίασε στις 6 Ιανουαρίου λόγω της καλύτερης κατάστασης στα λιμάνια της Σαβάνα και του Τσάρλεστον.
Στην Ευρώπη, η κατάσταση επιδεινώνεται σταθερά από τις αρχές Οκτωβρίου, χωρίς σημάδια βελτίωσης – ή ακόμη και εξομάλυνσης, αναφέρουν οι αναλυτές της Sea-Intelligence, προσθέτοντας ότι δεδομένων των συνθηκών θα ήταν εύκολο να δούμε μια νέα αύξηση στους ναύλους καθώς η συμφόρηση είναι πιθανό να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αξιοπιστία και ως εκ τούτου στη διαθέσιμη χωρητικότητα.
Όλα τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης επιδεινώνονται το 2022 και δεν υπάρχουν προς το παρόν ενδείξεις εξομάλυνσης ή βελτίωσης.