Ο “πόλεμος των λιμανιών” έβγαλε νικητή την Βαλένθια κόντρα στον Πειραιά

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Το λιμάνι του Πειραιά έχασε την τέταρτη θέση από το λιμάνι της Βαλένθια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για το 2021, ενώ τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν το Ρότερνταμ, η Αμβέρσα και το Αμβούργο.

Αυτή η πτώση για τον Πειραιά, αποδίδεται στις διαταραχές τη εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και στις πρόσφατες απεργίες, που προκάλεσαν απορρύθμιση στο λιμάνι.

Ο πρόεδρος του Λιμανιού της Βαλένθια Aurelio Martínez, σε σχετική ανακοίνωση αναφέρει χαρακτηριστικά: «είμαστε κοντά στη μέγιστη χωρητικότητά μας των 7,5 εκατομμυρίων TEU και, όταν υπάρχει πολύ επιχειρησιακό φορτίο, αυτοί οι περιορισμοί είναι ήδη αντιληπτοί. Γι’ αυτό ο νέος βόρειος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων είναι απαραίτητος εάν θέλουμε να συνεχίσουμε να είναι λιμάνι αναφοράς στην παγκόσμια κυκλοφορία».

Ο Πειραιάς με τα 5.317.470 Teu περίπου του 2021 βρίσκεται τώρα στη πέμπτη θέση καθώς το λιμάνι της Βαλένθια διακίνησε το προηγούμενο έτος 5.604.478 TEU σημειώνοντας άνοδο κατά 3,25% σε σχέση με το 2020 και κατά 3% σε σχέση με το 2019.

Όπως αναφέρει στην σχετική ανακοίνωση το λιμάνι της Βαλένθια, το επίτευγμα αυτό έγινε πραγματικότητα χάρη κυρίως στις εισαγωγές και εξαγωγές ισπανικών εταιρειών. Τα εμπορευματοκιβώτια πλήρους φορτίου (εξαγωγές) αυξήθηκαν κατά 13,89% και τα εμπορευματοκιβώτια πλήρους αποφόρτισης (εισαγωγές) κατά 17,38% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Από την άλλη πλευρά, τα TEU σε διαμετακόμιση υποχώρησαν κατά 3,45%. Η Κίνα είναι ο κύριος εμπορικός εταίρος και οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η πιο σημαντική χώρα για εξαγωγές, επισημαίνει η ανακοίνωση του ισπανικού λιμανιού.