Αντιδρά το ΕΒΕΠ στις αυξήσεις τιμολογίων από την Cosco

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Αυξήσεις σε οικονομικές υπηρεσίες που απευθύνονται στους χρήστες του λιμανιού προχωρεί η ΣΕΠ (Cosco), οι οποίες αποδίδονται στην ενεργειακή κρίση και στις πληθωριστικές πιέσεις.

Σε παρέμβασή του, το ΕΒΕΠ θεωρεί πως αυτές οι αυξήσεις θα πρέπει να αναβληθούν για μετά τον Μάρτιο, ενώ κρίνονται υπερβολικά αυξημένες, αναλογικά με το σχετικό κόστος παροχής τους.

Το ΕΒΕΠ , αναφέρει ο κ. Κορκίδης, αναγνωρίζει πως όλες οι αυξήσεις μπορεί να είναι εν μέρει αιτιολογημένες, συνεπεία της μεγάλης αύξησης του κόστους της ενέργειας παγκοσμίως. Όμως, συμπληρώνει, θα πρέπει η οποία αύξηση να υπολογιστεί σαν ένα ποσοστό βασισμένο στην τρέχουσα τιμή που θα αυξομειώνεται, ανάλογα με την εκάστοτε διακύμανση των τιμών της ενέργειας την περίοδο που έχει προηγηθεί.

Αυτό θα διασφαλίσει και την κάλυψη του κόστους της ΣΕΠ ΑΕ, αλλά και την αποφυγή υπερβολικών επιβαρύνσεων των χρηστών σε περίπτωση σημαντικών μειώσεων. Στις παραπάνω όμως τιμολογιακές αναπροσαρμογές του ΟΛΠ, διακρίνεται μια αλλαγή οικονομικής πολιτικής και μια αντίδραση με υπερβολικές αυξήσεις.

Το ΕΒΕΠ μετά και την αλλαγή της πιστωτικής πολιτικής σε μετρητοίς, ζητά από την διοίκηση της COSCO να επαναπροσδιορίσουν σε επίπεδα πληθωρισμού τις επικείμενες αυξήσεις στον ΣΕΠ και αντί για άμεση επιβολή, να δείξουν ψυχραιμία και να εφαρμόσουν τις όποιες κοστολογημένες αλλαγές μετά τον Μάρτιο, που επίκειται αποκλιμάκωση τιμών σε όλα τα μέτωπα.

Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης, προκύπτει ότι:

«1/ Στοιβαδορικά & αποθέσεις : +14% μεγάλη η επιβάρυνση των Ελληνικών φορτίων. Μια αύξηση της τάξης του 8 % θα έπληττε λιγότερο την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής παραγωγής (εξαγωγές) και τον τιμάριθμο (εισαγωγές).
2/ ISPS : +68% απόλυτα αβάσιμο και υπερβολικό ποσοστό αύξησης
3/ Ζυγιστικά Εισαγωγής : +23%
4/ VGM: +17% έως +25%
5/ Άδειες Εξόδου / ΒΤΧ (door) : +33% / +43%
6/ Transshipment standard move: +6% Είναι εμφανής η επιδότηση αυτής της κατηγορίας σε σχέση με το τοπικό φορτίο αλλά σε κάθε περίπτωση το ευνοεί ο ανταγωνισμός στην σχετικά αγορά της Μεσογείου.
Αποθηκευτικά : +10% (πλην των IMO0%)
Αποθηκευτικά Transshipment: σημαντική αύξηση και προσθήκη κλίμακας έως +255%
Αποθηκευτικά TransitLocal(T1) Οδικώς: θέσπιση τιμών όπως Εισαγωγής LocalΑποθηκευτικά TransittoAdjacent: θέσπιση νέας κατηγορίας με 15ημ ελεύθερες
Αποθηκευτικά NonIMOWaste: θέσπιση νέας κατηγορίας, όπως IMOLocal
7/ Παρακολούθηση Ψυγείων: +15%
Ηλεκτροδότηση Ψυγείων : + 132%-138% (προφανώς λόγω των εξελίξεων στην αγορά ενέργειας)
Συνολικά η αύξηση των παραπάνω για τα ψυγεία είναι άνω του +100%. Συγκεκριμένα από 22,20/20´ και 26,90/40’ στα 42,20 και 54,20 ευρώ αντίστοιχα.
8/ Λοιπές χρεώσεις : +14% με ίδιες παρατηρήσεις και επισημάνσεις ως προς την απόσταση από το επίπεδο πληθωρισμού στο 5,5%».

Πληροφορίες: Οικονομικός Ταχυδρόμος