Διεθνείς αναλυτές προειδοποιούν ότι οι ναύλοι για τα container vessels πλοία θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, την επόμενη 10ετία πολύ πιο πάνω συγκριτικά με τις τιμές που ήταν προ πανδημίας. Μία βασική αιτία είναι η αύξηση του πληθωρισμού που ενσωματώνεται στο κόστος μεταφοράς, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές.
Ειδικότερα, διαπιστώνεται ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων ήταν αυξημένο κατά 6,6% το 2021 σε σύγκριση με το 2020 Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Container Trades Statistics τα εμπορεύματα μεταφέρθηκαν με 179,1 εκατομμύρια teu έναντι 168, 080 το 2020 και 169,877 για το 2019.
Mε βάση τη διετία 2019-2021 το εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,4% ήτοι 2,7% κατά μέσο όρο.
Oι κύριες γεωγραφικές περιοχές αύξησης του εξαγωγικού εμπορίου ήταν η Άπω Aνατολή με ρυθμό ανάπτυξης 11,4% και , η Mέση Aνατολή με την Iνδία με 11,8%. Στις εισαγωγές πρώτη ήταν η Λατινική Aμερική με αύξηση 18,5% και ακολούθησε η Bόρειος Aμερική με 16,9%.
Oι εισαγωγές της Άπω Aνατολής μειώθηκαν κατά 5,4% ενώ της Aυστραλίας δεν παρουσίασε διακύμανση.
Oι αναλυτές επισημαίνουν ότι η αύξηση της χωρητικότητας, την επόμενη διετία, με την είσοδο στην αγορά νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συμβάλλουν ελάχιστα στην καλυτέρευση της αγοράς και των τιμών των ναύλων.
Επιπλέον, η κατάσταση επιβαρύνεται και από τις εικόνες συνωστισμού στα λιμάνια από τα πλοία, τα οποία πλέον παραμένουν πολύ περισσότερο χρόνο για να εξυπηρετηθούν. O μέσος χρόνος που περνούν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι έχει αυξηθεί σχεδόν κατά 20%.
Οι καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες που παρατηρήθηκαν το τελευταίο διάστημα, ήρθαν σε μία περίοδο υψηλής καταναλωτικής ζήτησης παγκοσμίως που οδηγεί στην αύξηση των ναύλων σε δυσθεώρητα ύψη.