Με άνοδο συνέχισαν τα Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 3 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά εμφάνισε μεικτές τάσεις, καθώς μέσα στο κλίμα της αβεβαιότητας που επικρατεί σχετικά με τις κυρώσεις πολλοί πλοιοκτήτες αποφεύγουν να κλείσουν κάποιο φορτίο αν δεν είναι απολύτως σίγουροι ότι δεν συνδέεται με τυχόν κυρώσεις. Έτσι τα φορτία που δεν έχουν περιορισμούς βρίσκονται υπό πίεση ενώ για τα υπόλοιπα παρατηρούνται αυξήσεις. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 16-17Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 12-13Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος συνεχίζει να βρίσκεται στη σκιά του πολέμου όπως είναι φυσικό. Οι πλοιοκτήτες αρνούνται να πάνε στη Μαύρη θάλασσα και αν μπορούμε να βρούμε ένα θετικό σημείο, αυτό είναι η απορρόφηση μέρους της χωρητικότητας από τον περσικό και την ερυθρά θάλασσα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 13-14 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά συνέχισε ανοδικά όχι τόσο για τα υπερατλαντικά ταξίδια που η αύξηση ήταν οριακή αλλά προς το Νότο και την ανατολή που πλήρωναν καλύτερα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα και στην Ασία έπεσαν στα $ 20,5-21,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) εμφάνισε ικανοποιητική δραστηριότητα μία και τα φορτία τα οποία ώθησαν τους ναύλους προς τα πάνω. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι πλοιοκτήτες έδειξαν προτίμηση στα φορτία με προορισμό την Ασία παρά προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 31-32 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28,5-29,5Κ/ημέρα.

Στην Ασία, όλες οι περιοχές συνέχισαν να εντυπωσιάζουν, με τους ναύλους να ανεβαίνουν μέρα με τη μέρα. Οι πλοιοκτήτες προτιμούν να παραμείνουν στην περιοχή και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι ναύλοι για τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό είναι σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα. Περσικός κόλπος και νοτιοανατολική Ασία τρέχουν και ακολουθεί από κοντά η Άπω Ανατολή. Περιμένουμε να δούμε πότε και αν η κρίση στη Μεσόγειο και στη βόρεια Ευρώπη λόγω του πολέμου θα επηρεάσει και την Ασία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 39,5-40,5 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 47,5-48,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 29,5-30,5Κ /ημέρα.