Handies: Άνοδος του Ατλαντικού και πιέσεις στην Ασία

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά δείχνει να συνέρχεται από τους περιορισμούς που τέθηκαν. Έτσι οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν υπέρ τους τη φορά της αγοράς ζητώντας υψηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 16-17Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 14-15Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος παρουσίασε χαμηλή κινητικότητα, με λίγα κλεισίματα να έρχονται στην επιφάνεια. Όμως οι πλοιοκτήτες που παρέμειναν στην περιοχή φάνηκαν να έχουν το πάνω χέρι ανεβάζοντας τους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 14,5-15,5 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά εμφάνισε ανοδικές τάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις, με αρκετά νέα φορτία στην αγορά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 25-26Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 22,5-23,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ανέβασε στροφές προς το τέλος της εβδομάδας πετυχαίνοντας υψηλότερα επίπεδα μέρα με τη μέρα. Οδηγός σε αυτή την κούρσα ήταν τα υπερατλαντικά ταξίδια. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 43-44 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 40-41Κ/ημέρα.

Στην Ασία, οι πλοιοκτήτες προτιμούν να παραμείνουν στην περιοχή και για το λόγο αυτό βλέπουμε οι ναύλοι για τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό να παραμένουν ψηλά σε σχέση με τις υπόλοιπες διαδρομές.

Επίσης τα ταξίδια από cis πλήρωναν bonus καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες φοβούνται τυχόν κυρώσεις. Στην Ινδία και τον αραβικό κόλπο είδαμε η αγορά να σταθεροποιείται καθώς τα μετακινούμενα πλοία από τη Μεσόγειο συγκράτησαν τους ναύλους και ενίσχυσαν τον ανταγωνισμό των πλοιοκτητών.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 38,5-40 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 40,5-41,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 29,5-30,5Κ /ημέρα.