Συνεχίζεται το καλό κλίμα στον Ατλαντικό για τα Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά ωφελήθηκε από τα νέα φορτία που εμφανίστηκαν. Ωστόσο ακόμα αρκετοί πλοιοκτήτες προτιμούν να μετακινηθούν νοτιοδυτικότερα, βλέποντας τα πολύ υψηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 20-21Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 18-19Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος συνέχισε να ανεβαίνει. Τα ταξίδια προς τη Δυτική Αφρική προσέφεραν premium ενώ σε υψηλότερα νούμερα (σε σχέση με τις υπόλοιπες διαδρομές) κοιμήθηκαν και τα ταξίδια προς τον αμερικανικό κόλπο και την Ευρώπη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 17-18 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά παρουσίασε περαιτέρω βελτιώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα υπερατλαντικά ταξίδια κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα ταξίδια προς την Ασία, λόγω της καλής εικόνας του ειρηνικού. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έμειναν στα $ 27-28Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 24-25,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) πρωταγωνίστησε για μία ακόμα εβδομάδα με ακόμα υψηλότερα νούμερα. Ωστόσο περιμένουμε να το επόμενο διάστημα μεγαλύτερη πίεση καθώς αυξάνεται ο αριθμός των πλοίων που μετακινούνται στην περιοχή. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 50-51 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 43-44Κ/ημέρα.

Στην Ασία, η αγορά επηρεάστηκε από το μειωμένο όγκο φορτίων ενώ στις επιμέρους περιοχές παρατηρήθηκε αύξηση των διαθέσιμων πλοίων με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 35,5-37 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 32,5-33,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 29,5-30,5Κ /ημέρα.