Απώλειες στην Ασία για τα Handies

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.

Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη παρατηρήθηκε αύξηση των διαθέσιμων πλοίων όμως η αγορά διατήρησε τη δυναμική της. Αρκετοί πλοιοκτήτες προτιμούν να μετακινηθούν προς το νότιο Ατλαντικό. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 20-21Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 19-20Κ /ημέρα.

Η Μεσόγειος παρουσίασε μεικτές τάσεις. Από τη μία τα ταξίδια προς την Ασία που παρουσίασαν βελτιώσεις, και από την άλλη τα ταξίδια προς Μεσόγειο που παρέμειναν στα ίδια επίπεδα και προς την Ευρώπη και την άλλη πλευρά του ατλαντικού που υποχώρησαν.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 19-20Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 22-23 Κ/ημέρα.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά κράτησε το θετικό κλίμα, αν και στο τέλος της εβδομάδας τα υπερατλαντικά ταξίδια δέχθηκαν πιέσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα ταξίδια προς την Ασία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 30-31Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 25,5-26,5Κ /ημέρα.

Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ξεκίνησε αρνητικά, με τον αριθμό των πλοίων να αυξάνεται και συνέχισε έτσι αφού η ζήτηση ήταν περιορισμένη. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 45-46,5 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 40-41Κ/ημέρα.

Στην Ασία, οι περιοχές της άπω ανατολής και της νοτιοανατολικής Ασίας έχασαν έδαφος για ακόμα μία εβδομάδα. Στην Κίνα τα lockdowns δημιούργησαν προβλήματα στην παραγωγή μειώνοντας τις εξαγωγές, ενώ τα πλοία αυξήθηκαν. Νοτιότερα,

Επίσης η ζήτηση δεν μπορούσε να καλύψει την προσφορά χωρητικότητας. Στον αραβικό κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα Αν και παρατηρήθηκε έντονη κινητικότητα με τους ναυλωτές να θέλουν να καλύψουν τις ανάγκες τους πριν την περίοδο του ραμαντάν.

Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 31,5-32,5 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 32-33Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 28,5-29,5Κ /ημέρα.