Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη παρατηρήθηκε πτώση αφού πολλοί πλοιοκτήτες αποφάσισαν να παραμείνουν στην περιοχή και να μη μετακινηθούν, ενώ τα φορτία δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν όλη την προσφορά χωρητικότητας.
Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 21-22Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 17-18,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος δέχτηκε πιέσεις με έντονη την επίδραση από το συνεχιζόμενο πόλεμο στη Μαύρη θάλασσα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 22,5-23,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά έχασε έδαφος καθώς ο ανταγωνισμός των πλοιοκτητών ήταν μεγάλος προκειμένου να κλείσουν κάποιο από τα λιγοστά φορτία της περιοχής. Μόνο τα ταξίδια προς την Ασία εμφάνισαν ενδιαφέρον. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 28-29Κ/ημέρα και στην Ασία ανέβηκαν στα $ 28,5-29,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε διορθώσεις, καθώς έφτασαν στην περιοχή τα πλοία που μετακινήθηκαν τις προηγούμενες εβδομάδες από τις άλλες περιοχές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 38-39,5 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 40-41Κ/ημέρα.