Το συνεχιζόμενο lockdown στη Σαγκάη εξαιτίας του Covid δεν έχει μεταφραστεί ακόμη σε μεγάλο αριθμό προβληματικών δρομολογίων στις γραμμές διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.
Οι αναλυτές της Sea-Intelligence συνέκριναν τον αριθμό των προβληματικών δρομολογίων που προέκυψαν μετά την επανεμφάνιση του Covid στο λιμάνι Yantian στις εμπορικές γραμμές Ασίας – Δυτικής Ακτής ΗΠΑ με το lockdown στη Σαγκάη φέτος.
Στην περίπτωση του lockdown στη Σαγκάη, ο αριθμός των προβληματικών δρομολογίων μειώθηκε πριν από το lockdown, ενώ στην περίπτωση του Yantian πέρυσι αυξήθηκε.
«Αυτό σημαίνει επίσης ότι, παρόλο που το επίπεδο των προβληματικών δρομολογίων αυτή τη στιγμή ουσιαστικά αντιστοιχεί στον αριθμό που παρατηρήθηκε το 2021 μετά τον αντίκτυπο του Γιάντιαν, δεν μπορεί να συναχθεί το συμπέρασμα ότι ο αντίκτυπος στην αγορά είναι ο ίδιος.
Αντίθετα, δεν έχει υπάρξει ακόμη κανένας ουσιαστικός αντίκτυπος στα κενά δρομολόγια, πέρα από την κανονική κατάσταση στον βαθμό που αυτή η αγορά πριν από το lockdown στη Σαγκάη μπορεί να χαρακτηριστεί «κανονική»», δήλωσε ο Alan Murphy CEO της Sea-Intelligence.
Η Sea-Intelligence δεν είδε επίσης καμία επίπτωση στον αριθμό των κενών δρομολογίων στο εμπόριο Ανατολικής Ακτής Ασίας-Βόρειας Αμερικής σε σύγκριση με το ξέσπασμα του Yantian ενώ στο εμπόριο Ασίας-Ευρώπης ο αντίκτυπος ήταν παρόμοιος μεταξύ των δύο περιστατικών.
Ένας βασικός παράγοντας ήταν ότι ενώ το ξέσπασμα του Yantian έκλεισε τα δύο τρίτα των διεθνών τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων του Yantian για μια περίοδο τριών εβδομάδων, στην περίπτωση της Σαγκάης το λιμάνι παρέμεινε ανοιχτό. Αντίθετα, ο αντίκτυπος έχει προκληθεί στην περιοχή των φορτηγών, της αποθήκευσης και της παραγωγής.
«Πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι θα μπορεί να βρισκόμαστε ακόμη σε μια πρώιμη φάση του lockdown στη Σαγκάη και εάν το κλείσιμο των εργοστασίων επιμείνει, είναι πολύ πιθανό ο αριθμός των κενών δρομολογίων να αρχίσει να αυξάνεται τις επόμενες εβδομάδες», πρόσθεσε ο CEO της Sea-Intelligence.
Η τρέχουσα κατάσταση οδήγησε σε συμφόρηση στους τερματικούς σταθμούς της Σαγκάης, και ειδικότερα σε εκτροπή φορτίων αεροσκαφών, αλλά όχι σε μεγάλης κλίμακας παράκαμψη στα λιμάνια.
Μια εικόνα μεγάλης συμφόρησης θαλάσσιας κυκλοφορίας γύρω από τη Σαγκάη με βάση τα δεδομένα του AIS που έκαναν τον γύρο των κοινωνικών δικτύων αυτή την εβδομάδα «απεικονίζουν» το πρόβλημα.
Ωστόσο, οι ελπίδες για χαλάρωση του lockdown διαψεύστηκαν καθώς η κυβέρνηση της Σαγκάης δήλωσε την Παρασκευή ότι οι περιορισμοί θα αρθούν μόνο στις περιοχές όπου δεν υπήρχε υψηλή μετάδοση.
Η ναυτιλιακή Maersk είπε σε μια ενημέρωση προς τους πελάτες την Πέμπτη ότι ορισμένες αποθήκες στη Σαγκάη ξεκίνησαν να ανοίγουν σιγά – σιγά αυτήν την εβδομάδα.
Επίσης ορισμένα εργοστάσια όπως το Giga Factory της Tesla έχουν επίσης επαναλειτουργήσει, αλλά αναφέρεται ότι δυσκολεύονται για ανταλλακτικά λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού.