Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης Commercial Manager TMC MARITIME CO.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής Chartering Department TMC MARITIME CO.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά διατήρησε τη δυναμική της και η ναυλαγορά προχώρησε με οριακή άνοδο, κυρίως λόγω του bonus που δίνουν τα ταξίδια από τα ρωσικά λιμάνια. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια διατηρήθηκαν στα $ 20,5-21,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 18-19Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε νέα άνοδο, καθώς όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες άρχισαν να κοιτούν και δουλειές από τα ρωσικά λιμάνια, οι οποίες πληρώνουν πολύ υψηλά νούμερα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 27-28 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά συνέχισε να ανεβαίνει, με την προσφερόμενη χωρητικότητα να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 36,5-37,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 31,5-32,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρουσίασε σημαντικές βελτιώσεις για ακόμα μία εβδομάδα. Τα “ανοιχτά” πλοία στην περιοχή είναι λίγα και αυτό εντείνει τον ανταγωνισμό των ναύλων. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 41-42Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 45-46,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η δραστηριότητα ήταν μειωμένη, εξαιτίας των διακοπών κατά το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας. Όμως, ο περιορισμένος αριθμός των διαθέσιμων πλοίων τόσο στην Ινδία όσο και στη νοτιοανατολική Ασία βοήθησαν τους ναύλους να ανέβουν με την επιστροφή της αγοράς στη δράση. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 28-29 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 26-27Κ /ημέρα.