Περισσότεροι από 1.900 εργαζόμενοι στο Felixstowe, το μεγαλύτερο λιμάνι containers της Βρετανίας, όλοι μέλη του σωματείου Unite, ξεκίνησαν χθες οκταήμερη απεργία, με κύριο αίτημα καλύτερους μισθούς προκειμένου να αντιμετωπίσουν την αύξηση του κόστος ζωής. Είναι η πρώτη φορά στα τελευταία 30 χρόνια που γίνεται απεργία στο λιμάνι του Felixstowe.
Τόσο οι ναυτιλιακές εταιρείες όσο και το σωματείο Unite προειδοποιούν ότι η παράταση αυτής της απεργίας θα προκαλέσει τεράστια αναστάτωση και σοβαρούς τριγμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα της Βρετανίας και ότι η μπάλα είναι πλέον στο γήπεδο της εταιρείας Hutchison Ports, ιδιοκτήτριας του λιμανιού εμπορευματοκιβωτίων του Felixstowe.
Την περασμένη Παρασκευή, η Hutchison προσέφερε στους εργαζόμενους αύξηση μισθού 7% και εφάπαξ παροχή 500 λιρών, ενώ εκπρόσωποι της εταιρείας δήλωσαν ότι περίπου 500 μέλη του σωματείου Unite που εργάζονται σε διευθυντικές και θέσεις γραφείου είχαν αποδεχθεί τη συμφωνία. Ωστόσο, το σωματείο, το οποίο εκπροσωπεί κυρίως λιμενεργάτες, λέει ότι η πρόταση δεν είναι αποδεκτή επειδή είναι πολύ χαμηλότερη από το τρέχον ποσοστό πληθωρισμού.
Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα έδειξαν ότι ο πληθωρισμός στη Βρετανία έφτασε στο 10,1% τον Ιούλιο, σε ιστορικό υψηλό από τον Φεβρουάριο του 1982 και ορισμένοι οικονομολόγοι προβλέπουν ότι θα φτάσει στο 15% στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Η αισθητή μείωση της αγοραστικής δύναμης των εισοδημάτων των νοικοκυριών έχει ήδη προκαλέσει σειρά απεργιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Βρετανίας.
Η διοίκηση του λιμανιού του Felixstowe επεξεργάζεται ήδη ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις της απεργίας που θα διαρκέσει, σε πρώτη φάση, μέχρι τις 29 Αυγούστου. Μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, η Maersk, προειδοποιεί πάντως ότι η απεργία θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στον εφοδιασμό της Βρετανίας και ενημερώνει ότι ήδη τροποποίησε το πρόγραμμα αφίξεων των πλοίων της στο συγκεκριμένο λιμάνι.