Μέσα στον καταιγισμό εξελίξεων στο χώρο της οικονομίας, κυρίως λόγω της ενεργειακής κρίσης, ίσως περνάνε στα ψιλά ή και χάνονται εντελώς κάποιες πραγματικά θετικές ειδήσεις οι οποίες περιέχουν ελπιδοφόρα μηνύματα για την οικονομική ανάπτυξη στην Ελλάδα. Μία τέτοια είδηση αφορά και στα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, που ξεπέρασαν τις προσδοκίες και αποτελούν νέο ιστορικό ρεκόρ. Όπως λοιπόν διαβάζουμε στις οικονομικές καταστάσεις της ΟΛΠ Α.Ε., αύξηση κατά 29%, δηλαδή €21,1 εκατ, παρουσίασε ο κύκλος εργασιών κατά το 1ο εξάμηνο του 2022, με τον τελευταίο να ανέρχεται σε €93,1 εκατ έναντι €72 εκατ της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.
Η εκ νέου εντυπωσιακή αύξηση του κύκλου των εργασιών συντελέστηκε χάρη στην αύξηση των εσόδων κατά το 1ο εξάμηνο 2022 συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2021 από τους διαφορετικούς τομείς δραστηριοτήτων της ΟΛΠ Α.Ε. Κυρίως ο τομέας της κρουαζιέρας, σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 182,1% και ο τομέας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτας Ι) σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 53,6%. Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για μία διαρκή τροχιά ανάπτυξης, την οποία η ΟΛΠ Α.Ε. κατάφερε να διατηρήσει ακόμη και κατά τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας, και που όπως αποδεικνύεται από τα οικονομικά αποτελέσματα του 1ου εξαμήνου 2022 συνεχίζεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Επίσης δικαιώνουν ξεκάθαρα την oρθότητα και τη δυναμική της στρατηγικής της Εταιρείας, καθώς και την αποτελεσματικότητα των έργων που υλοποιούνται συστηματικά και με ταχύτατους ρυθμούς στον Λιμένα Πειραιά.
Επισημαίνεται το σημαντικό γεγονός της άμεσης σύνδεσης των εσόδων της ΟΛΠ Α.Ε. με τις τοπικές κοινωνίες, μέσω του τέλους ανταπόδοσης του 3,5% επί των συνολικών εσόδων της Εταιρείας, ποσοστό το οποίο εισπράττεται από τους παραλιμένιους δήμους Πειραιά, Σαλαμίνας, Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Περάματος και το οποίο προσδίδει στην ανάπτυξη των τοπικών αυτών κοινωνιών. Πιο συγκεκριμένα ενώ μέχρι το 2016 προβλεπόταν ότι η ΟΛΠ Α.Ε. θα πλήρωνε ως ετήσιο αντάλλαγμα στο Ελληνικό Δημόσιο 2% του ετήσιου τζίρου της, με βάση την νέα σύμβαση παραχώρησης που υπογράφτηκε το 2016, το Δημόσιο εισπράττει πλέον 3,5% σε πολύ μεγαλύτερο τζίρο. Έτσι από τα €2 εκατ που εισέπραξε για την οικονομική χρήση του 2015, αναμένεται να εισπράξει πάνω από €7 εκατ για τη χρήση του 2022, ήτοι αύξηση 250%.
Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση όσον αφορά τα μερίσματα καθώς, όπως βλέπουμε στα ιστορικά στοιχεία της Εταιρείας, πριν από το 2016 διένειμε χαμηλά μερίσματα στους μετόχους της (από €0,01 έως €0,10 / μετοχή) ενώ για την οικονομική χρήση του 2021 η Γενική Συνέλευση αποφάσισε €0,628 / μετοχή. Με απλές μαθηματικές πράξεις διαπιστώνουμε ότι και πάλι το Ελληνικό Δημόσιο καρπώνεται ένα σημαντικό όφελος καθώς, διατηρώντας το 7% των μετοχών μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, λαμβάνει παρόμοια ή και μεγαλύτερα μερίσματα σε σχέση με τα χρόνια που κατείχε το 74% του συνόλου. Με πολύ απλά λόγια, παρόλο που η συμμετοχή του Δημοσίου μειώθηκε κατά 10 περίπου φορές, τα έσοδα του αυξήθηκαν γιατί τα μερίσματα υπερδεκαπλασιάστηκαν. Το όφελος αυτό μάλιστα αναμένεται να διευρυνθεί κατά το 2022 που η εταιρεία φαίνεται να πετυχαίνει ανεπανάληπτα ρεκόρ κερδοφορίας.
Tα παραπάνω προστίθενται σε μία σειρά πηγών εσόδων του Δημοσίου που προκύπτουν από τη φορολογία εισοδήματος, τη φορολογία μισθωτών υπηρεσιών, τον ΦΠΑ κλπ, μεγέθη τα οποία αυξάνονται αναλογικά με την αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας. Την ίδια στιγμή, οι εξαιρετικές περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιδόσεις της Εταιρείας επιβεβαιώνονται μεταξύ άλλων μέσω της πιστοποίησης “ECO PORT” που κατέχει, αλλά και του γεγονότος ότι βρίσκεται στη λίστα ESG του Χρηματιστηρίου Αθηνών και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο βιώσιμες εταιρείες της Ελλάδας το 2022. Η περίπτωση της ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί μία από τις πιο επιτυχημένες επενδυτικές ιστορίες στη χώρα μας και με τις επενδυτικές κινήσεις, με βάση το Master Plan του λιμένος και για την ψηφιοποίηση όλων και περισσότερων δραστηριοτήτων του, οι οικονομικές προοπτικές του Λιμένος Πειραιά παρουσιάζονται εξαιρετικά ευοίωνες και ελκυστικές.