Maersk and MSC

Ολοκληρώνεται το 2025 η συνεργασία MSC και η Maersk

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Η Maersk της Δανίας και η MSC με έδρα την Ελβετία, οι μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δήλωσαν σήμερα Τετάρτη 25 Ιανουαρίου, ότι συμφώνησαν να τερματίσουν μια συμμαχία κοινής χρήσης πλοίων, τον Ιανουάριο του 2025, επιτρέποντάς τους να ακολουθήσουν ξεχωριστές στρατηγικές.

Η συμμαχία 2M εισήχθη το 2015 για να ανταπεξέλθει στην υπερπληθώρα πλοίων και στην αδύναμη ζήτηση και να διασφαλίσει ανταγωνιστικές και οικονομικά αποδοτικές λειτουργίες στις κύριες ναυτιλιακές διαδρομές από την Ασία προς την Ευρώπη, καθώς και στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ωκεανό.

Και οι δύο εταιρείες είδαν τη συμμαχία ως έναν τρόπο διαχείρισης μεγαλύτερης χωρητικότητας μετά την αγορά νέων μεγάλων πλοίων.

Πιο πρόσφατα, η MSC ανταποκρίθηκε στις αυξανόμενες τιμές ναυτιλίας, που προκαλούνται από καθυστερήσεις και σημεία συμφόρησης που σχετίζονται με την πανδημία, αυξάνοντας το μέγεθος του στόλου της, ενώ η Maersk διατήρησε το μέγεθος του στόλου της ως επί το πλείστον σταθερό.

Ο επικεφαλής της θαλάσσιας ναυτιλίας της Maersk, Johan Sigsgaard, δήλωσε σε συνέντευξή του στο Reuters, «Σήμερα, έχουμε μια πολύ διαφορετική στρατηγική, όπου εξετάζουμε περισσότερο πώς να ενσωματώσουμε τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα, με τις χερσαίες επιχειρήσεις μας εφοδιαστικής αλυσίδας».

«Η λειτουργία του δικού μας δικτύου, μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία και μας επιτρέπει να συνδέουμε τα πλοία μας ακριβώς εκεί που θέλουμε», είπε ο Johan Sigsgaard.

Συμπλήρωσε πως η Maersk αναμένει ότι θα είναι σε θέση να προσφέρει θαλάσσια ναυτιλία στην ίδια κλίμακα όταν λήξει η συνεργασία με την MSC, χωρίς να αυξηθεί το κόστος μεταφοράς κάθε εμπορευματοκιβωτίου στη θάλασσα.

Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν μετά την ανακοίνωση και διαπραγματεύονταν 3,6% χαμηλότερα στις 11:03 GMT.

Η MSC ανέφερε σε δήλωσή της ότι «συνεχίζουμε να ενισχύουμε και να εκσυγχρονίζουμε τον στόλο μας, αποκτώντας την κλίμακα που χρειαζόμαστε για το πιο ολοκληρωμένο δίκτυο μεταφορών σε ωκεανούς και μικρές θαλάσσιες αποστάσεις στην αγορά».

Η MSC ιδιοκτησία της οικογένειας Aponte, ξεπέρασε τη Maersk ως μεγαλύτερος μεταφορέας εμπορευματοκιβωτίου στον κόσμο το 2021. Και οι δύο εταιρείες κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 17%.

«Τα τελευταία οκτώ χρόνια παλεύουμε σκληρά για τους πελάτες και το μερίδιο αγοράς. Δεν βλέπω αυξημένο ανταγωνισμό ως αποτέλεσμα αυτού», είπε ο Sigsgaard.