Χιλιάδες πλοία επηρεάζονται από τους περιορισμούς ηλικίας της Ινδίας

Χιλιάδες πλοία επηρεάζονται από τους περιορισμούς ηλικίας της Ινδίας

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Ορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με τις συνέπειες της επικείμενης ινδικής απαγόρευσης για παλαιότερα πλοία έχει παράσχει ελληνική εταιρεία δεδομένων “MarineTraffic”.

Το Νέο Δελχί ετοιμάζει περιορισμούς ηλικίας για τα πλοία που καταπλέουν στη δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, κανένα πλοίο bulk carrier, tanker ή general cargo ηλικίας 25 ετών και άνω δεν θα επιτρέπεται να καταπλέει στα λιμάνια της Ινδίας.

Για τα gas carriers, offshore vessels και τα containerships, το όριο ηλικίας θα οριστεί στα 30 έτη. Τα πλοία με τοπική σημαία θα διαγραφούν όταν φτάσουν σε αυτά τα νέα όρια ηλικίας. Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες δεν θα μπορούν να νηολογούν με τοπική σημαία οποιαδήποτε μεταχειρισμένα πλοία ηλικίας 20 ετών και άνω. Όσον αφορά στον νέο κανόνα που απαγορεύει σε πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών να νηολογούνται με ινδική σημαία, η MarineTraffic σημειώνει ότι επί του παρόντος κατασκευάστηκαν 753 πλοία πριν από το 2003, τα οποία είναι νηολογημένα υπό ινδική σημαία, 133 από τα οποία είναι tankers και 61 bulkers.

Εν τω μεταξύ τα δεδομένα της MarineTraffic δείχνουν ότι 3.802 tankers και bulkers που κατασκευάστηκαν πριν από το 1998 έφτασαν στην Ινδία το 2022.

Σύμφωνα με την Xclusiv Shipbrokers, η Ινδία είναι υπεύθυνη για το 17% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος “seaborne iron ore”, το 19% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου άνθρακα (seaborne coal) και το 2% του θαλάσσιου εμπορίου σιτηρών (seaborne grain) στον κόσμο. Στην wet αγορά, η Ινδία είναι υπεύθυνη για το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου αργού πετρελαίου (seaborne crude oil) και το 7% του παγκόσμιου εμπορίου προϊόντων πετρελαίου μέσω θαλάσσης (seaborne oil product trade).

«Αν και οι διαχειριστές παλαιότερων πλοίων αντιμετωπίζουν την απώλεια πρόσβασης μόνο σε μία χώρα, η ανάπτυξη της Ινδίας πρόκειται να κάνει αυτόν τον περιορισμό πιο σημαντικό όσο περνάει ο καιρός», αναφέρει μια πρόσφατη έκθεση της Allied Shipbroking.