Το ιστορικό πλοίο Astoria, το οποίο είναι ένα από τα παλαιότερα υπερωκεάνια που συνεχίζουν να πλέουν στους ωκεανούς, είναι πλέον προς πώληση.
Το Astoria δεν έχει πραγματοποιήσει κάποιο ταξίδι από τότε που χτύπησε η πανδημία πριν από τρία χρόνια και επί του παρόντος βρίσκεται ακινητοποιημένο στο Rotterdam και πωλείται για για παλιοσίδερα. Σύντομα πρόκειται να ρυμουλκηθεί σε ναυπηγείο διάλυσης πλοίων.
Ωστόσο, ο πλοιοκτήτης του πλοίου έχει αρνηθεί ότι το πλοίο πωλείται για σκράπ και έχει δηλώσει ότι αναζητά αγοραστή που σκοπεύει να λειτουργήσει το πλοίο.
Στα πρώτα χρόνια του μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το Astoria ήταν επιβατηγό πλοίο που πραγματοποιούσε υπερατλαντικά δρομολόγια μεταφέροντας φορτία και επιβάτες.
Το πλοίο των 160 μέτρων και των 11.700 κόρων ολικής χωρητικότητας, διέθετε επίσης ενισχυμένο κύτος για την προστασία από τον πάγο.
Το πλοίο έχει μια πλούσια ιστορία που εκτείνεται σε σχεδόν 75 χρόνια, καθώς υπηρέτησε μεταξύ άλλων ως υπερατλαντικό επιβατηγό πλοίο, κρουαζιερόπλοιο για το Γερμανικό Κομμουνιστικό Κόμμα, στρατώνας για αιτούντες άσυλο, αλλά και ως σύγχρονο κρουαζιερόπλοιο.
Ωστόσο, το πλοίο είναι περισσότερο γνωστό για ένα σκοτεινό περιστατικό στην ιστορία του.
Στις 25 Ιουλίου 1956, το πλοίο, γνωστό τότε ως “Stockholm”, απέπλευσε από τη Νέα Υόρκη με προορισμό τη Σκανδιναβία. Καθώς η τεχνολογία των ραντάρ δεν ήταν τόσο προηγμένη τότε, ένα άλλο πλοίο, το “Andrea Doria”, δεν έγινε αντιληπτό από τους αξιωματικούς φυλακής, με αποτέλεσμα την σύγκρουση μεταξύ των δύο πλοίων.
Το Stockholm, με το ενισχυμένο κύτος του, προκάλεσε τεράστιες ζημιές στο άλλο πλοίο, με αποτέλεσμα να βυθιστεί. Το ίδιο το Stockholm κατάφερε μετά βίας να βγει αλώβητο από αυτό το συμβάν και επέστρεψε στη Νέα Υόρκη για επισκευές.
Συνολικά 51 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην τραγωδία.