Έντονο είναι το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών για τα πλοία κατανάλωσης μεθανόλης, καθώς τον Φεβρουάριο οι παραγγελίες τους σημείωσαν ρεκόρ, όπως προκύπτει από το Alternative Fuel Insight του νηογνώμονα DNV.
Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα έγινε παραγγελία 22 πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης, όταν ο αντίστοιχος αριθμός για πλοία κατανάλωσης LNG ήταν δέκα. Επί του παρόντος, ο αριθμός των πλοίων καύσης μεθανόλης στο νερό ανέρχεται σε 85. Τα περισσότερα εξ αυτών, και συγκεκριμένα τα 68, είναι containerships, ενώ 22 δεξαμενόπλοια σε λειτουργία έχουν τη δυνατότητα να καταναλώνουν μεθανόλη. Η Maersk, για παράδειγμα, υιοθετεί τη μεθανόλη ως καύσιμο του μέλλοντος, καθώς έχει παραγγείλει 19 τέτοια πλοία, ενώ σημαντικές είναι οι επενδύσεις της και στην εφοδιαστική αλυσίδα πράσινης μεθανόλης. Ακόμη, πολύ πρόσφατα, η HMM προέβη στην παραγγελία εννέα containerships μεθανόλης.
Ο Martin Wold, Principal Consultant του Maritime Advisory του DNV, τονίζει: «Το ενδιαφέρον για τη μεθανόλη αυξάνεται πολύ γρήγορα και πλέον μετουσιώνεται στις παραγγελίες. Επίσης, το LNG, όντας μια καθιερωμένη εναλλακτική λύση εδώ και αρκετό καιρό, βλέπουμε ότι εξακολουθεί να κερδίζει έδαφος».
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης τα στοιχεία του DNV για τα εξοπλισμένα με scrubbers πλοία. Μετά την «έκρηξη» που σημειώθηκε μεταξύ 2018 και 2020, ενόψει και του sulphur cap, o αριθμός αυτών των πλοίων φαίνεται πως έχει φτάσει στο αποκορύφωμά του. Ειδικότερα, από τα 387 πλοία με scrubbers το 2017 ο αριθμός τους άγγιξε τα 4.362 το 2020 και πλέον έχει διαμορφωθεί σε 5.006.