Ο ποταμός Ρήνος στην Ευρώπη αποτέλεσε αντικείμενο προβληματισμού για τον κλάδο των μεταφορών το 2022, οπότε και η ιδιαίτερα χαμηλή στάθμη του προκάλεσε σημαντικές προκλήσεις για τη ναυσιπλοΐα και σαφώς για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Το 2023, οι προκλήσεις ξεκινούν από τον Ιούνιο, καθώς η χαμηλή στάθμη υδάτων περιορίζει το φορτίο που δύνανται να μεταφέρουν τα πλοία τα οποία πλέουν στον Ρήνο, αναφέρει δημοσίευμα του Reuters.
Ειδικότερα, η στάθμη των υδάτων είναι χαμηλότερη στα νότια του Ντουισμπούργκ και της Κολωνίας ενώ στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται το σημείο Κάουμπ του Ρήνου, όπου τη Δευτέρα 19 Ιουνίου η στάθμη των υδάτων ανερχόταν σε περίπου 135 εκ., έναντι 350 εκ. τον Μάιο. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τον Ιούνιο η στάθμη ανερχόταν κάτω από 120 εκ. και υποχώρησε στα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα των 32 εκ. τον Αύγουστο του 2022.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χαμηλότερη στάθμη υδάτων συνεπάγεται επιπλέον χρεώσεις στους ναύλους, καθώς οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να περιορίσουν τη ζημία του γεγονότος ότι τα πλοία δεν πλέουν πλήρως έμφορτα.
Ο ποταμός Ρήνος διαδραματίζει κύριο ρόλο στις ενδοποτάμιες μεταφορές στην Ευρώπη. Μέσω αυτού μεταφέρονται πληθώρα εμπορευμάτων, όπως σιτηρά, μέταλλα, άνθρακας και πετρελαϊκά προϊόντα, συνεπώς οι προκλήσεις στη ναυσιπλοΐα προβληματίζουν την αγορά.
Τέλος, αχτίδα αισιοδοξίας αποτελούν οι προβλέψεις για βροχοπτώσεις εντός της εβδομάδας, γεγονός που ίσως οδηγήσει σε αύξηση των επιπέδων στάθμης κοντά στον μέσο όρο.