Παραγγελίες ρεκόρ από Έλληνες πλοιοκτήτες την τρέχουσα χρονιά

Παραγγελίες ρεκόρ από Έλληνες πλοιοκτήτες την τρέχουσα χρονιά

Χρόνος ανάγνωσης ⏰ 2 λεπτά

Μέχρι στιγμής την τρέχουσα χρονιά οι επενδύσεις των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών σε νεότευκτα πλοία κινείται σε επίπεδα ρεκόρ, συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές από τον εφετινό Ιανουάριο και μέχρι τον τρέχοντα μήνα (Ιούλιος, 2023) οι παραγγελίες έχουν ανέλθει συνολικά σε 137 (συμπεριλαμβανομένων 70 tankers, 50 bulk carriers, 7 LNG carriers, 4 containerships, 4 LPG carriers & 2 LCO2 carriers). Ο αριθμός αυτός θεωρείται αρκετά μεγαλύτερος σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες χρονιές (2022,2021 & 2020).

Ενδεικτικά κάποιες από τις παραγγελίες, είναι αυτή της ναυτιλιακής εταιρείας Sea Traders, συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου που αφορά σε 10 Kamsarmax bulk carriers, από το κινεζικό ναυπηγείο Hengli Heavy Industries. Ενώ από το ίδιο ναυπηγείο έχει συμφωνήσει στην κατασκευή τεσσάρων Kamsarmax bulk carriers και η ναυτιλιακή εταιρεία Laskaridis Maritime, συμφερόντων του Θανάση Λασκαρίδη. Επίσης, η ναυτιλιακή εταιρεία TMS Dry, συμφερόντων του Γιώργου Οικονόμου έχει παραγγείλει δύο Newcastlemaxes από το ναυπηγείο COSCO HI Yangzhou. Ενώ και άλλες εταιρείες, όπως οι Alpha Bulkers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση, Atlantic Bulk Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κουμάνταρου & Meadway Shipping and Trading, συμφερόντων του Κώστα Δελαπόρτα έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Στον κλάδο των tankers, ο όμιλος του Γ. Προκοπίου έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις σε VLCCs και Αframaxes. Επιπλέον, η Polembros Shipping, συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη,έχει παραγγείλει δύο Suezmaxes, αλλά και η Atlas Maritime, συμφερόντων του Λέοντα Πατίτσα έχει συμφωνήσει στην κατασκευή δύο + δύο options. Άλλο ένα παράδειγμα είναι αυτό της Pantheon Tankers, συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση που έχει προχωρήσει στην παραγγελία τεσσάρων Αframaxes και από 2 MR tankers θα παραλάβουν τα επόμενα χρόνια η Steelships, συμφερόντων του Νικόλα Νοτιά και η Chemnav Shipmanagement, συμφερόντων του Παύλου Κορώνη.

Τέλος, όσον αφορά στον κλάδο των containerships, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Danaos Corporation που αφορά σε τέσσερα πλοία.