Το φως της δημοσιότητας είδαν τα στοιχεία του PortEconomics, από τον αναλυτή τους Theo Notteboom, αναφορικά με την πορεία των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων της ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του 2023. Ο Πειραιάς ενώ φαίνεται σταθερά στην 5η θέση, αναρριχάται εν τέλει στην 4η λόγω αύξησης σε επίπεδο διακίνησης TEUs.
Αναλυτικότερα, όπως επισημαίνει η έρευνα τα περισσότερα από τα 15 κορυφαία λιμάνια container στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσιάζουν μέτρια έως έντονη πτώση από έτος σε έτος στη διακίνηση TEU το 1ο εξάμηνο του 2023. Για αρκετά λιμάνια, αυτά τα αρνητικά στοιχεία προστίθενται στις απώλειες κυκλοφορίας που σημειώθηκαν το 2022. Η οικονομική επιβράδυνση αντανακλάται στους όγκους διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων.
Μόνο ο Πειραιώς και ο λιμένας Gioia Tauro παρουσιάζουν ανάπτυξη σε TEUs. Μικρή πτώση κατέγραψαν τα λιμάνια της Γένοβας και του Αλχεσίρας στην Ισπανία. Η απώλεια κίνησης 5,6% στον λιμένα της Γένοβας αντισταθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό από την εξαιρετική αύξηση 39,5% στο Vado Ligure, το οποίο διαχειρίζεται η ίδια Αρχή λιμενικού συστήματος.
Τα γαλλικά λιμάνια HAROPA και Μασσαλίας και το γερμανικό λιμάνι Bremerhaven επλήγησαν από τεράστια πτώση 15% το πρώτο εξάμηνο του 2023. Επίσης, τα ισπανικά λιμάνια της Βαλένθια και της Βαρκελώνης και το Αμβούργο αντιμετώπισαν διψήφια πτώση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Τα στοιχεία για την ανάπτυξη του εξαμήνου (προσωρινά) καθιστούν τον Πειραιά το τέταρτο μεγαλύτερο λιμάνι της ΕΕ μετά το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα-Μπριζ και το Αμβούργο. Η Βαλένθια πιέζεται από την τέταρτη στην έκτη θέση.
Τα περισσότερα λιμάνια αναμένουν ότι ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων θα ανακάμψει κάπως το δεύτερο εξάμηνο του 2023.